|
3. Які особливості узагальнено-особових речень? Чому вони так називаються? Свою думку аргументуйте.
4. У яких стилях уживаються неозначено-особові та узагальнено-особові речення? Наведіть приклади.
Зв'язне мовлення
Письмовий твір про пам'ятки
172. І. Прочитайте текст уголос. Визначте його тему, основну думку. Доберіть заголовок, який би розкривав зміст. З'ясуйте, яким стилем і типом мовлення написано текст. Свою думку аргументуйте.
Багато величних монументів зведено на честь Кобзаря.
Один із найкращих пам'ятників славетному поетові піднісся в казахському місті Шевченко. Його автори — київські скульптори Макар Вронський, Віктор Сухенко та петербурзький архітектор Євген Федоров. Співавтором, керівником і наставником авторської групи був Юхим Павлович Славський — почесний громадянин міста Шевченко. Він діяльно допомагав від перших начерків проекту аж до відлиття статуї, встановлення монумента. Юхим Павлович дбайливо обмірковував кожну деталь. Саме він наполіг, щоб у руці поета була заповітна захалявна книжечка.
2 жовтня 1982 року лагідного осіннього надвечір'я тисячі людей зібралися на мисі Міловому. Після мітингу під урочисті звуки оркестру Славський розрізав червону стрічку. Поволі спало біле покривало, і перед очима учасників свята постав Тарас Григорович Шевченко — як живий.
Одвічна, невмируща й висока дума про майбутнє України лежить на чолі Кобзаря. В опущеній правій руці поет тримає захалявну книжечку — славнозвісний атрибут «неволь-ницької музи». А біля підніжжя, ніби пробиваючи граніт, тягнеться молода верба. Пагінець її взятий від верби із форту Шевченка, котра вже 140 років розпускається на березі Каспію, символізуючи стійкість і незламність митця (За С. Зінчук).
II. Дайте відповіді на запитання та виконайте завдання.
1. Де розташований пам'ятник, описаний у тексті? 2. Розкажіть його історію.
3. Яке враження на вас справив опис пам'ятника?
4. Доберіть необхідні слова для опису пам'ятника, з'ясуйте їх значення (див таблицю на с. 107—108).
5. Опишіть пам'ятник як скульптурну споруду, спираючись на текст.
III. Перечитайте пам'ятку на с. 108—109, запам'ятайте етапи опису скульптури.
|
|