Переглянути всі підручники
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

 

     
   
  ВСТУП  
   
  § 1. Мова — найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу Уміння вести бесіду — це талант. Стендаль 1. І. Прочитайте текст мовчки. Визначте його стиль і жанр. До­беріть заголовок. З раннього дитинства і до глибокої старості людина невіддільно пов'язана з мовою. Це єдине знаряддя, що підносить людину над світом, робить її нездоланною в пошуках істини. Роз­починається прилучення дитини до краси рідної мови з милих бабусиних казок і материнської колискової пісні. Кожен день дає нам урок пізнання. І завжди, і скрізь наш учитель — мова. Усі діяння наші, думи і сподівання закріплюються у слові. Слово — наше найзіркіше око, наймогутніша сила. За допомогою слова ми проникаємо в думки й почуття, які хвилювали людей за тисячоліття до нас. Також можемо звер­нутися до далеких нащадків і передати їм у слові найсокро-венніше. Слово — найвірніший посланець із минулого в сього­дення і з сьогодення у прийдешнє. Завдяки його могутності не замулюється людський досвід. Це схованка мудрості й невми­рущості народу (За І. Вихованцем). II. З'ясуйте значення виділених словосполучень. Як вони характери­зують наше мовлення? Побудуйте розповідь про мовлення та спілкування, використавши ці ключові слова. III. Поміркуйте, що автор хотів довести в останньому реченні. Аргументуйте свої міркування прикладами. 2.1. Прочитайте вірш Степана Литвина. Який заголовок ви дібрали б до поезії? Обґрунтуйте його доцільність. Люблю, мов сонце, материнську мову, Бо рідну кожен люд оберіга. Грінченко й Даль ведуть у даль чудову. О словників жага, віків снага! А слово і голубить, і карає, А слово і вбиває, й воскреша... Ти, мово, — море, небо неокрає, Несмертність наша, правда і душа.  
   
     

 

Переглянути всі підручники
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Hosted by uCoz