|
|
|
|
|
|
|
77. І. Замініть прості прису дки складеними (див. схе-
му нижче) і перебудуйте речення. З яких частин складаються такі присудки?
Зразок. У дружбі ти вчишся безкорисливості.— У дружбі ти можеш навчитися безкорисливості.
1. Взаємна відповідальність спонукає до самовдосконалення. 2. Справжня дружба вчить поваги до інших. 3. Дружба випробовується в біді й небезпеці (За В. Сухомлинським).
Складений дієслівний присудок
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Якого відтінку значення надає допоміжне дієслово складеному дієслівному присудку? Доведіть свою думку на прикладах утворених речень.
III. Назвіть другорядні члени речення групи підмета і групи присудка у першому реченні.
78. І. Спишіть текст, визначаючи межі речень і розставляючи потрібні розділові знаки. Підкресліть головні члени. Зверніть увагу на способи вираження складених присудків (див. с. 57—58).
|
|
|
|
|
|
Дружба вчить віддано любити і мужньо ненавидіти бути непримиренним дружбу я назвав би вершиною з якої перед людиною відкриваються найдрібніші деталі доблесті й краси вульгарності й потворності дружба дає людині зіркість на добро і зло дружити — значить бути старанним учнем у школі вимогливості (За В. Сухомлинським).
II. Назвіть речення, яке за будовою є «зайвим». Свій вибір обґрунтуйте.
III. До слова в рамці доберіть і запишіть спільнокореневі. Запам'ятайте їх наголошення.
|
|
|
|
|
|
|
|