Переглянути всі підручники
<< < 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 > >>

 

   І. Кого зображено на фото­графії? Що вам відомо про жит­тєвий шлях майстра слова? Чого навчають його твори? II. Гра «Хто швидше?». Складіть речення так, щоб підмети в них були виражені: а) прізвищем, ім'ям та ім'ям по батькові; б) назвою художнього тво­ру; в) сполученням числівника з імен­ником; фразеологізмом. III. Доберіть із текстів художньої літератури 3—4 приклади речень, у яких підмети були б виражені сполу­ченням кількох повнозначних слів (числівника та іменника, займенника та іменника), фразеологізмом. 70.1. Відновіть уривок із вірша Володимира Самійленка, вставляючи необхідні за змістом підмети. Скористайтеся підручником «Українська література». З'ясуйте, чим виражені підмети.
ПАТРІОТИ
... укупі стояли,
А ... дививсь оддалі,
Як ... гаряче розмовляли
Про долю своєї землі.
... у широкій промові Народні права боронив; ... докази всі наукові По пунктах як слід розложив.
А ... про теє доводив,
Як дійде ... своїх прав,
І в поступі інших народів
Він місце йому показав.
Так ... вели язиками
Роботу для краю свого, Гукали й махали руками,
Де річ вимагала того.
В. Самійленко
II. Складіть речення зі словами другий, третій так, щоб вони викону­вали роль означення.
Комунікативний практикум
III. Що виражає заголовок вірша? Яку людину можна назвати патріотом? Складіть усний твір-роздум на цю тему.
Прочитайте і запам'ятайте
Просте речення, граматична основа якого представлена двома головними членами — підметом і присудком, нази­вається двоскладним: В Україні завжди високо цінувалася ввічливість у ставленні до людей (Я. Радевич-Винницький). Підмет і присудок перебувають у взаємозв'язку і взаємоза­лежності.

 

Переглянути всі підручники
<< < 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 > >>
Hosted by uCoz