|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
підходу сприяв становленню гуманістичної етики та психології (Т. Чмупі).
II. Пригадайте з уроків української мови в 5 класі, що вам відомо про головні члени речення. Зверніть увагу на способи вираження підмета в реченнях тексту.
III. Поясніть лексичне значення виділеного слова. Доберіть до нього синоніми.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
62. І. Розгляньте схему. Запам'ятайте, що означає, на які питання відповідає, з яким членом речення пов'язується та чим виражається.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Яка інформація про підмет є для вас новою?
III. Сформулюйте повне визначення підмета.
63. І. Прочитайте текст мовчки. Усно визначте синтаксичну роль виділених слів. Змініть подані речення так, щоб ці слова виступали в ролі підмета.
Зразок. В Україні завжди високо цінували ввічливість у ставленні до людей.— В Україні завжди високо цінувалася ввічливість у ставленні до людей.
|
|
|
|
|
|
Традиційно розрізняють внутрішню і громадянський зовнішню культуру. Протиставляють, з громадський одного боку, духовні багатства людини, її моральність, а з другого — дотримання норм пристойності. Безперечно, суспільно вартісною можна назвати людину з багатим духовним світом, високою моральністю, розвиненим почуттям справедливості, громадянського обов'язку тощо. Проте жодна з цих цнот не підкаже людині, як, наприклад, цілувати дамі руку чи як поводитися на фуршеті. Людство легше любити, ніж конкретну людину, тому часом носії «високої культури» нізащо не поступляться літній людині нижньою полицею в купе потягу і не допоможуть їй винести валізу з вагона.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|