|
Пишні левади пропахли медовим ароматом. Бавляться на них у веселому танці білі, салатові й голубенькі метелики, з досвітку й до смеркання заклопотано гудуть огрядні джмелі й трудівниці-бджоли. Кому не хочеться поласувати духмяним медом із розмаїтого травозілля! (За М. Яценком).
II. Зробіть синтаксичний розбір виділених словосполучень.
III рівень
Напишіть твір-роздум на тему «Словосполучення» — цікавий розділ синтаксису».
Варіант 2
I рівень
Вкажіть рядок, у якому всі словосполучення однакові за будовою (прості чи складні).
1. Переїзд до Львова; лірика Павла Тичини; болісно переживати; чистота дитячої душі; крізь усі випробування; присвятити життя.
2. Мотиви творчості письменника; виявитися історично перспективним; початок письменницької діяльності; емоційно наснажені твори; впевнено йти вперед; відтворення дійсності.
3. Взятися за письменницьке перо; бути школою майстерності; взірець моральної чистоти; милуватися краєвидом; відповідати за долю людства; викресати вогонь з каменю.
4. Культура Давньої Греції; подорожувати рідною землею; бути щедрим душею; автор «Божественної комедії»; шляхами бойової слави; пальто зеленого кольору.
II рівень
I. Запишіть уривок із тексту. Зробіть синтаксичний розбір кожного речення (усно). Поясніть розділові знаки.
На фото мати? Ні. Видатний поет не був на неї схожий. І я, після довгої розмови, насмілився запитати:
— Хто вона, ця жінка?
Поет підвівся з крісла й тихо, але урочисто відповів:
— Моя перша вчителька.
І якщо не в кожного з нас є такий портрет під склом, то я, певен, кожен із нас носить дорогий образ у своєму серці (За В. Кучером).
II. Зробіть синтаксичний розбір виділених словосполучень.
III рівень
Напишіть твір-роздум на тему «Яка роль речень, різних за метою висловлювання, у художньому стилі?».
|
|