|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
вторну історичну місію на землі. Називають це Божим призначенням.
Чи існують якісь ознаки, крите-
|
|
|
|
|
|
Порядок слів у реченні Логічний наголос
|
рії, що визначають історичну роль народу? Говорячи про більшість на
|
|
|
|
|
|
родів, зазначимо, що ці критерії — не звичайні чинники, наприклад, географічне положення, багатство чи вбозтво їхніх ґрунтів, належність до якоїсь раси тощо. Лише духовно-культурний чинник визначає вагу їхнього історичного призначення.
І, якщо народ тисячоліттями тримається своєї землі, захищає її кров'ю своїх найкращих синів та дочок і творить свою власну духовну й матеріальну культуру, він виконує свою неповторну історичну місію. І чим більше він виростить відданих нащадків, які готові життя своє віддати в обороні батьківщини, тим сильнішими будуть пошана до нього сусідів і значення його в історії (За І. Нагаєвським).
II. Визначте граматичну основу в реченнях першого абзацу. Зверніть увагу на послідовність розташування головних членів речення.
III. З'ясуйте лексичне значення виділених слів та словосполучень. Складіть із ними власні речення (усно).
IV. Гра «Хто більше?». Доберіть синоніми до слова критерій.
|
|
|
|
|
|
54.1. Прослухайте в аудіозапису народну пісню, слідкуючи за тек стом. Чим відрізняється мова давніх народних пісень від сучасних?
ОЙ НА ГОРІ ТА Й ЖЕНЦІ ЖНУТЬ
|
|
|
|
|
|
Ой на горі та й женці жнуть, А попід горою, Попід зеленою, Козаки йдуть.
Гей, долиною,
Гей, широкою,
Козаки йдуть. А попереду Дорошенко Веде своє військо, Веде Запорізьке Хорошенько!
Посередині пан хорунжий,
Під ним кониченько,
Під ним вороненький
Сильне-дужий!
А позаду Сагайдачний,
Що проміняв жінку
|
На тютюн та люльку, Необачний!
«Гей, вернися, Сагайдачний, Візьми свою жінку, Оддай мою люльку, Необачний!»
«Мені з жінкою не возиться; А тютюн та люлька Козаку в дорозі Знадобиться!
Гей, хто в лісі, озовися! Та викрешем огню, Та потягнем люльки, Не журися!»
Гей, долиною,
Гей, широкою,
Не журися!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|