|
діла, що розкинулись вони по світу, як розрослась пшениця на добре виораній ниві. Нагодує вона й орача, і його сусідів, перепаде од неї скибка і старцеві в торбу. Не той тільки щасливий, що сам наїсться і виспиться, а той, що й другого нагодує і заспокоїть, бо у такого і душа буде не голодна (О. Стороженко).
II. Поділіть текст на частини і складіть план.
III. Дайте відповіді на запитання за змістом тексту.
1. Кого автор хотів розпитати, що таке щастя? Чому саме їх? т 2. Чому люди вважають щасливими тих, хто ні про що не дбає?
3. З ким автор порівнює скупого і чому називає його щасливим?
4. Кого насправді слід вважати щасливим?
5. Подумайте, чому не можна заздрити іншим.
6. З'ясуйте зміст останнього речення. Чи згодні ви з таким висновком? Аргументуйте свою думку.
IV. Висловіть власні міркування щодо уявлення про щастя. Скористайтеся пам'яткою.
Пам'ятка
Як працювати над текстом, що пропонується для критичного аудіювання
1. Прослухайте текст.
2. Визначте стиль і тип мовлення.
3. Поміркуйте над темою та основною думкою тексту.
4. З'ясуйте значення незнайомих слів.
5. Складіть план відповідно до теми і змісту висловлювання.
6. Оцініть позицію автора щодо описаних у тексті подій, явищ.
7. Висловіть власні міркування на подану тему, дотримуючись стилю, логіки та послідовності викладу думок.
§б. Порядок слів у реченні. Логічний наголос
Це вам, сучасники й нащадки, Все вам належить, не комусь...
П. Дорошко
53.1. Прочитайте текст мовчки. Визначте його стиль і тип мовлення. Поміркуйте, який внесок може зробити кожен із вас у розбудову нашої держави.
Кожна людина має на землі якесь призначення, якого ніхто інший за неї не сповнить. Подібно й народ виконує свою непо-
|
|