Переглянути всі підручники
<< < 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 > >>

 

діла, що розкинулись вони по світу, як розрослась пшениця на добре виораній ниві. Нагодує вона й орача, і його сусідів, перепаде од неї скибка і старцеві в торбу. Не той тільки щасливий, що сам наїсться і виспиться, а той, що й другого нагодує і заспокоїть, бо у такого і душа буде не голодна (О. Стороженко). II. Поділіть текст на частини і складіть план. III. Дайте відповіді на запитання за змістом тексту.     1. Кого автор хотів розпитати, що таке щастя? Чому саме їх? т 2. Чому люди вважають щасливими тих, хто ні про що не дбає? 3. З ким автор порівнює скупого і чому називає його щасли­вим? 4. Кого насправді слід вважати щасливим? 5. Подумайте, чому не можна заздрити іншим. 6. З'ясуйте зміст останнього речення. Чи згодні ви з таким висновком? Аргументуйте свою думку. IV. Висловіть власні міркування щодо уявлення про щастя. Скорис­тайтеся пам'яткою. Пам'ятка Як працювати над текстом, що пропонується для критичного аудіювання 1. Прослухайте текст. 2. Визначте стиль і тип мовлення. 3. Поміркуйте над темою та основною думкою тексту. 4. З'ясуйте значення незнайомих слів. 5. Складіть план відповідно до теми і змісту висловлю­вання. 6. Оцініть позицію автора щодо описаних у тексті подій, явищ. 7. Висловіть власні міркування на подану тему, дотримую­чись стилю, логіки та послідовності викладу думок. §б. Порядок слів у реченні. Логічний наголос Це вам, сучасники й нащадки, Все вам належить, не комусь... П. Дорошко 53.1. Прочитайте текст мовчки. Визначте його стиль і тип мовлен­ня. Поміркуйте, який внесок може зробити кожен із вас у розбудову нашої держави. Кожна людина має на землі якесь призначення, якого ніхто інший за неї не сповнить. Подібно й народ виконує свою непо-

 

Переглянути всі підручники
<< < 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 > >>
Hosted by uCoz