|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Визначте тип мовлення і стильову належність тексту. Аргумен туйте свою думку.
IV. Прочитайте вголос останній абзац тексту, дотримуючись правиль ної інтонації і виділяючи логічним наголосом потрібні слова. Перечи тайте ще раз, змінюючи логічний наголос. На що це впливає? Зробіть висновок про роль зворотного порядку слів (інверсії) в художніх творах.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
5 7. Уявіть, що ви готуєтеся до тематичного оцінювання з алгебри (геометрії, фізики або хімії). Побудуйте свою відповідь згідно з вимогами наукового стилю. Чи можна вживати зворотний порядок слів у реченнях? Яка роль логічного наголосу в таких висловлю ваннях?
|
|
|
|
|
|
Прочитайте і запам'ятайте
Під час спілкування велике значення мають порядок с л і в у реченні та логічний наголос.
Порядок слів у реченні буває прямим і зворотним (непрямим).
При прямому порядку слів підмет завжди стоїть перед присудком: Стежина до маминої хати петляє через город (В. Скуратівський).
Зворотний порядок слів протилежний прямому. Його часто використовують у художньому стилі для надання мові більшої виразності, урочистості: Тут, на прадавніх берегах Славути, до вічності приторкується мить (Б. Олійник). Цей художній прийом називається і н -в е р с і є ю.
Розташування слів у прямому або зворотному порядку свідчить про багатство української мови, її гнучкість і мелодійність. Вільний словопорядок допомагає визначити синтаксичну роль того чи іншого члена речення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|