|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. З якими сполучниками відокремлюються прикладки? Наведіть приклади.
7. Яку роль виконують відокремлені прикладки у текстах різних стилів? Аргументуйте свої думки.
|
|
|
|
|
|
ЗО. Відокремлені обставини
|
|
|
|
|
|
Людська душа — то тихе море сліз...
Л. Костенко
313.1. Прочитайте текст уголос. Якого він стилю? Доберіть заголовок. Визначте тему й основну думку.
Посіявши зерно, селяни говорили: «Уроди, Боже, на трудящого, на ледачого, на старця, на крадія і на всяку долю». В народі споконвічно визнавалася незаперечність того, що кожному потрібно жити і плодити потомство на цій землі...
Характеризуючи той чи інший народ, виділяючи етнічну групу або навіть жителів однієї місцевості, люди прагнули якось позначити, відчути характерні риси.
Підмічаючи відмінності в національних типах, уловлюючи несхожість національних
|
|
|
Відокремлені обставини
|
характерів, народ у повсякденному житті
|
|
|
більше звертав увагу не на національність, а на те, наскільки товариська людина, яка від неї користь іншим. Цьому можна знайти підтвердження і в багатьох працях дослідників народного побуту.
Зла доля, поклик вітрів, цікавість, жадоба, образа часом зривали людей з насиджених місць і гнали курними шляхами. Кого тільки не приймало, наприклад, вільне запорозьке братство, представників яких тільки національностей не збирало під січовими прапорами!..
Як наслідки змішаних шлюбів народжувалися «суржики» — плуталися мови. Але ніхто не ділив батьківщини. А вона була у всіх одна — Україна (За В. Супруненком).
|
|
|
|
|
|
Етнічний — народний; який відноситься до певного народу.
II. Знайдіть у тексті дієприслівникові звороти. Яким членом речення вони виступають?
III. Розберіть виділене речення. Дослідіть, яку смислову роль відіграють у ньому однорідні члени речення.
|
|
|
|
|
|
|
Слово-диво
|
|
|
|
|
|
|
314. І. Прочитайте уривки з поезій Івана Драча. Знайдіть відокремлені обставини. Визначте, до якого слова в реченні вони відносяться, на яке питання відповідають і чим виражені (див. с. 228—229).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|