|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
чень, прикладок, обставин; 2) обтяженість другорядного члена речення залежними словами (прикметникові, дієприкметникові, прислівникові та порівняльні звороти), що зумовлює відокремлення означень, прикладок, обставин; 3) уточнювальна функція членів речення, яка спричинює відокремлення означень, прикладок, обставин; 4) особливе смислове навантаження (виділення) члена речення, що впливає на відокремлення означень, прикладок, обставин.
Відокремлюватися можуть тільки другорядні члени речення, однак лише ті, що не мають тісних синтаксичних зв'язків зі словоформами, до яких належать (М. Плющ).
1. Що нового ви дізналися про однорідні й відокремлені члени речення?
2. Якими ознаками визначаються однорідні члени речення?
3. За яких умов відокремлюються члени речення?
4. Чому однорідні члени поєднуються між собою сурядним зв'язком?
5. Чому відокремлені члени виступають як залежні від інших слів у реченні?
6. Яку роль у мовленні виконують ці групи членів речення?
II. Спираючись на тексти, з'ясуйте значення термінів однакові синтаксичні відношення; диференційні ознаки; семантико-синтаксичний блок; ритмічно-інтонаційне виділення. Скористайтеся словником наприкінці підручника.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
328.1. Розгляньте схеми на форзацах підручника. Використовуючи тексти вправи 327 та вивчений матеріал, побудуйте усне міркування на одну з лінгвістичних тем: «Що спільного в однорідних і відокремлених членів речення і чим вони різняться»; «У чому виявляється багатство і різноманітність простих речень».
Зразок міркування
Просте речення характеризується багатьма ознаками: воно може бути поширеним і непоширеним, двоскладним та односкладним. Просте речення буває ще й ускладненим. У чому суть ускладнення простого речення? Що це за речення? У чому його особливості? Відповідь на ці запитання дамо, якщо пригадаємо, що, крім звичайних членів, у ньому бувають звертання, вставні слова, однорідні та відокремлені члени. Останні особливо часто трапляються у складі простих речень і виконують особливі функції...
II. На основі цих міркувань запишіть у формі тез невелике узагальнення про особливості й роль простих ускладнених речень у мовленні.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|