|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Як той весняний дощ, розсіяний по ниві, живеш ти в райдужнім пориві і надриві, та живиш лани, де виростає хліб, і годуєш злостиві й ненависні бур'яни.
5. Уважним будь на темних перехрестях, де мислі йдуть і люди звідусіль.
|
4. Як той весняний дощ, розсіяний по ниві, живеш ти в райдужнім пориві і надриві, та живлячи лани, де виростає хліб, годуєш бур'яни, ненависні й злостиві.
5. Уважним будь на темних перехрестях, де мислі йдуть, як люди, звідусіль (Із тв. Д. Павличка).
|
|
|
|
|
|
II. З'ясуйте значення виділених слів за словником і доберіть до кожного з них синоніми або антонім.
III. Розкрийте зміст останнього речення. Виділіть у ньому порівняння та з'ясуйте його значення у творенні поетичного образу.
|
|
|
|
|
|
323. І. Прочитайте за особами уривок з оповідання Євгена Гуцала «Хто ти?». Визначте тему й основну думку. Доберіть заголовок. З якою метою автор використав діалог і монолог у тексті? Що можна сказати про особистість старшої сестри Галі? В якій частині тексту це відображено?
Діти принишкли в темряві. За вікном проїхала машина, її миготливе світло проникло в кімнату, спалахнувши золотими іскорками в усіх зіницях.
— Можна я перша почну? — озвалась дівчинка.— Жила на світі баба-яга, кістяна нога...
— Е-е, це не наша казка,— перебив хлопчик.— Про бабу-ягу багато казок... Можна, я почну? Жив-був змій із дев'ятьма головами...
|
|
|
— Е-е,— заперечила дівчинка,— про зміїв теж є багато казок.
|
принишкнути
миготливий
кровний
|
|
|
— Діти, послухайте мене... Давайте складемо казку, де не буде ні баби-яги, ні
змія з дев'ятьма головами. Хай це буде казка про щастя. Ось хоча б таку... Жили на світі брат і дві сестри. Старшу сестру звали Галя, й меншу сестричку мати теж назвала Галею.
— Хіба таке буває — дві сестри Галі? — трохи засумнівався хлопчик.
— А чому ж ні? Ось твою сестричку звати Галею, й мене теж звати Галею.
— Ага, буває,— поміркувавши, згодився той.
Утрьох, перебиваючи одне одного, склали спільну казку, й коли нарешті почулось сонне дитяче дихання, вона вмовкла. Звівшись на лікті, дивилась на їхні обличчя, намагаючись роз-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|