|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
тися й не відокремлюватися (за бажанням мовця). Порівняйте: Поїзд, згідно з розкладом, прибув до Одеси.— Поїзд згідно з розкладом прибув до Одеси.
Відокремлені обставини, як і відокремлені означення, можуть мати порівняльне значення (виражені порівняльними зворотами) і приєднуватися до основного речення за допомогою сполучників як, мов, немов, ніби, нібито, начеб, неначе. Наприклад: Мов келихи, повні вогню золотого, палають дуби в голубій далині (Яр Славу тич) — палають (я к?) мов келихи.
Не відокремлюються дієприслівникові звороти фразеологічного типу: сидіти склавши руки, працювати не покладаючи рук, говорити не переводячи подиху тощо.
Відокремлені обставини, як і відокремлені означення та прикладки, виконують у реченні й тексті різні стилістичні функції. Вони конкретизують, доповнюють виражену думку, виступають засобом образності, надають емоційно-експресивного забарвлення як реченню, так і всьому текстові.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
324. Користуючись текстом вправи 323, складіть невеликий
усний роздум на тему «Благородство і краса душі людини». Доведіть, що цими рисами володіє дівчина — старша сестра Галя. Аргументуйте прикладами з творів, що відображають чулість, щедрість душі, благородство ваших однолітків. Уживайте в роздумі відокремлені обставини.
Подумайте і дайте відповіді
1. З якою метою окремі члени речення можуть відокремлюватися? Доведіть це прикладами.
2. Що виражають у реченні відокремлені обставини і як вони виділяються на письмі?
3. Чим виражаються відокремлені обставини? Наведіть приклади.
4. Чи завжди одиничний прислівник у ролі обставини відокремлюється в реченні? Якщо ні, то чому? Наведіть приклади.
5. За допомогою яких сполучників можуть уводитися в речення відокремлені обставини?
6. Які порівняльні звороти виконують у реченні роль відокремленої обставини?
7. Коли відокремлення обставин залежить від бажання мовця? Наведіть приклади.
8. Яку стилістичну роль виконують відокремлені обставини?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|