|
329.1. Прочитайте текст «ланцюжком». Зверніть увагу на особливості інтонації речень. Випишіть речення з відокремленими членами. З'ясуйте, які це члени і чим виражені. Як вони впливають на емоційне забарвлення тексту?
Щаслива та людина, до якої поезія прийшла раніше. Маю на увазі поезію теплих лугів, сивого жита, м'яких, наче оксамитних туманів, ластівочних весен, синьоцвітних льонів. А звідси — і поезія праці, причетності до землі, до навколишнього животвору, до співучого розмаїття краси... Коли її багато, як трави, коли день мокрий, як хлющ, або чистий, як сльоза, а земля весела, як весняний жайворонок. І це вже не слово, а характеристика. І почуті вони з вуст матері, в моєму селі на Поліссі. Я записав їх цілу збірку...
Навчаючись у Київському університеті, я позаштатно працював у редакціях різних газет. По закінченні вузу був завідувачем відділу поезії газети «Літературна Україна», заступником директора Бюро пропаганди художньої літератури Спілки письменників України, завідувачем відділу літератури та мистецтва журналу «Ранок».
Друкуватись я почав, ще навчаючись у школі. Пам'ятаю, як школярем восьмого класу я зі сцени вітав депутата Максима Рильського, який приїздив до Житомира на зустріч із виборцями. Пізніше в газеті з'явилась добірка моїх віршів із напутнім словом сивочолого майстра. Його мудрі поради я чую і нині. Він учив любити слово, як садівник дерево.
У 1958 році побачила світ перша моя збірка для дітей «Жива криничка». Схвальним словом про неї відгукнувся незабутній Михайло Панасович Стельмах.
Відтоді прийшло до читача понад сорок моїх книжок — поетичних і прозових. З них — половина для дітей. І нині мене не лишає терпка надія: написати щось ніжне, цікаве і зворушливе для цього допитливого, вдячного читача — Дитини. Скажу ще про один жанр мистецтва, до якого я небайдужий. Це — пісня. Вона володіє мною з дитинства, з юнацьких років.
Одна з моїх збірок має назву «Я родом із пісні» — свідчення любові автора до цього об'ємного і трудного жанру (М. Сингаївський).
II. Користуючись теоретичним матеріалом на с. 239—240, з'ясуйте, які
розділові знаки ставляться в реченнях із відокремленими членами.
|
|