|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
II. Користуючись таблицею, побудуйте розповідь про особливості пунктуації в реченнях із відокремленими членами. Наведіть приклади.
Пунктограма
Кома і тире в реченнях із відокремленими членами
Божий світ, оповитий красою, задрімав у легенькому сні (П. Грабовський).
Другий сусід мій, Григорій Шиян, вирішив не покидати своєї хати (О. Довженко).
Ішли два чоловіки із селян — Гордій та Севастян (Л. Глібов).
|
|
|
|
|
|
333. Поміркуйте про роль часу в нашому житті. Як ви ним розпоряджаєтесь і як використовуєте для справ і відпочинку? Складіть невеликий твір-роздум на одну з тем: «Час — мій друг»; «Час для мене, чи я для часу? ».
|
|
|
|
|
|
|
Видатні українці
|
|
|
|
|
|
|
334. І. Спишіть текст, уставляючи замість крапок пропущені відокремлені члени речення з довідки. Визначте стиль тексту.
Ольжич був романтик. Він зливався зі стихією природи й переносив на нас таке почування. Без шелесту ... пробирався він поміж гілками, ловив світлячки й жартівливо клав їх нам ... у волосся, брав участь у перескакуванні через багаття, а потім ... ішов з нами ... шукати цвіт папороті. Ольжич дуже часто сміявся, властиво, усміхався і надзвичайно тонко жартував. Ніколи не мав поганого настрою, ніколи не показував утоми й ніколи не виявляв заклопотаності, коли ... ми всі ледве тягнули від утоми ноги і докоряли йому, ніби він хоче довести, що земля кругла. ... він завжди виводив нас на правильний шлях (К. Білецька-Кандиба).
Довідка: майже не торкаючись трави; вдаючи поважну міну; дівчатам; заблудившись у лісах; добросердно усміхаючись; перед північчю.
II. Якою вдачею вирізнявся поет Олег Ольжич? Як це характеризує його як людину?
_ III. Ознайомтеся з творчістю Олега Ольжича (Кандиби), прочитав-
— ши його книгу «Незнаному воякові».
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
335. Складіть діалог з однокласником (однокласницею) на тему «Що я найбільше ціную в людині?». Діалог запишіть. Поясніть розділові знаки при відокремлених членах речення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|