|
340. І. Прочитайте текст. Якого він стилю? Аргументуйте свої думки. Доберіть заголовок.
Основним видом ділового тексту є документ. Документ (слово латинського походження, що означає «доказ») — це засіб закріплення різними способами на спеціальному матеріалі інформації про факти, події, явища об'єктивної дійсності і розумову діяльність людини. Документ має правове й господарське значення, зокрема може служити писемним доказом, а також бути джерелом різноманітних відомостей довідкового характеру. Так, документи дають можливість відтворити факти діяльності установи, організації чи підприємства, знайти в закінчених і зданих до архіву справах такі відомості, які мають значення для поточної оперативної роботи і для історії.
Управлінський документ містить інформацію, що виникла і використовується в галузі управління. Таким чином, усякий документ — насамперед носій інформації, і це чи не найважливіша його властивість, використовувана в процесі управління.
Діловодство — це діяльність, яка охоплює питання документування й організації роботи з документами в процесі здійснення управлінських функцій. Діловодство є важливою складовою частиною роботи кожної установи, організації, підприємства. В їх практичній діяльності застосовуються різні системи діловодства, але майже для всіх них є обов'язковим ведення адміністративного діловодства (його ще називають загальним діловодством) (А. Коваль).
II. Випишіть визначення документа. Пригадайте і запишіть назви документів, з якими ви ознайомилися в попередніх класах.
III. З'ясуйте значення слів, що в рамці, за словником наприкінці підручника.
341.1. Прочитайте текст мовчки. Доведіть, що він наукового стилю. ХОРОШЕ МОВЛЕННЯ — ХОРОШИЙ ДОКУМЕНТ
Хороший документ — це діловий папір, у якому вдало поєднуються стандартні мовні засоби й такі, що не регламентовані традиціями діловодства.
|
|