|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
. Використовуючи додаткову літературу, складіть розповідь про відомого вам сучасного українського письменника. Вживайте однорідні й відокремлені члени речення, вставні слова і словосполучення тощо.
376. І. Відновіть і запишіть поетичні рядки з творів Василя Симо-ненка, вставляючи з довідки потрібні іменники у формі кличного відмінка. Розставте пропущені розділові знаки.
1. Ми чуємо тебе ... крізь століття, і голос твій нам душі окриля. Встає в новій красі забувши лихоліття твоя ... звільнена земля. 2. В погожі літні ночі в морозні ранки і вечірній час і в свята гомінкі і в дні робочі ми думаємо ... про вас. 3. Кожну хвилю у кожну днину гріє душу твоє ім'я, ненаглядна горда єдина ... моя. 4. І нехай пливе за роком рік, буду ... горда і вродлива з тебе дивуватися повік. 5. Ой біжи біжи ... не вертай до хати не пущу тебе колиску синову гойдати. 6. Припливайте до колиски ... як мрії опустіться тихі... синові під вії. 7. Можна все на світі вибирати ... вибрати не можна тільки Батьківщину (З тв. В. Симоненка).
Довідка: Україна; син; Кобзар, Тарас; правнуки; мама; лебеді, зорі; досада.
II. Яку роль у реченні виконують звертання?
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
377. Розгляньте схеми на форзацах підручника. Сформулюйте 5—6 запитань до однокласника на повторення вивченого. Вживайте звертання.
378. І. Складіть по 2 речення, увівши в них означення так, щоб воно було: а) відокремленим; б) невідокремленим. Укажіть причину
відокремлення означень.
II. Складіть 3—4 речення, ускладнені відокремленими прикладками. Поясніть розділові знаки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
379. Запишіть відомі вам крилаті вислови про мову (4—5 речень). Схарактеризуйте ці речення за будовою, користуючись алгоритмами нас. 97, 128, 137, 156.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
380. Складіть побажання однокласникові (однокласниці) на літні канікули.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|