|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
страждання» Сковорода навчав бути обачливим у виборі друзів дружба дає змогу людині висловити потаємні почуття та знайти підтримку тих, хто поділяє її думки й почуття тож справді як стверджує українське прислів'я людина без друзів — що дерево без коріння (За Л. Сохань).
II. Підкресліть у реченнях однорідні члени. Визначте, чим вони виражені і як між собою з'єднані.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
III. Складіть діалог на тему «Як знайти нових друзів?», використовуючи вставні слова і словосполучення. Вкажіть значення вставних одиниць.
|
|
|
|
|
|
374. І. Прочитайте речення. З'ясуйте, чи є вони зв'язним висловлюванням. Переставте їх так, щоб утворився текст. Запишіть, розставляючи потрібні розділові знаки.
ДМИТРО НИТЧЕНКО
1. Працює в культурно-освітній ділянці Української Громади творить і очолює Літературно-мистецький клуб імені Василя Симоненка стає членом об'єднання українських письменників «Слово» та головою його австралійського відділу. 2. В Австралії Нитченко вперше оселившись у Мельбурні стає одним з організаторів українського громадського й культурного життя. 3. Дмитро Нитченко народившись 1905 року на Полтавщині з 1949 р. живе в Австралії. 4. Найбільше праці мабуть він вклав в українську освіту та літературу. 5. Працюючи на виробництві Нитченко невпинно пише й публікує під псевдонімом Дмитро Чуб вірші нариси оповідання описи подорожей та розвідки на літературні теми. 6. Упродовж кількох десятиліть працює директором та вчителем українських суботніх шкіл. 7. Він безупинно заохочує до художнього писання нових людей зокрема молодих авторів шкільного віку. 8. Ушановуючи його працю Наукове Товариство імені Шевченка іменує його своїм дійсним членом. 9. В Україні було закладено основи його літературної кар'єри, у Харкові він працював у видавництві та педагогом. 10. Згодом протягом тривалого часу очолює новостворену Українську Центральну Шкільну Раду Австралії (За М. Павлишин).
II. Зробіть усний пунктуаційний аналіз простих ускладнених речень за схемою:
1) назвіть розділовий знак;
2) визначте, яку функцію він виконує в реченні;
3) сформулюйте пунктуаційне правило.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|