Переглянути всі підручники
<< < 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 > >>

 

відношення (сина з батьком, дипломатичний, відсотковий). Водний, водяний (станція, млин). Письмовий, писемний, писаний (рідною мовою, іспит, джерело).
Комунікативний практикум
II. Складіть діалог-пояснення відтінків значень утворених словоспо­лучень. 367. І. Спишіть речення, визначте порядок слів. Доведіть, що виділені сполучення слів — речення. Змініть місце узгоджених озна­чень відповідно до означуваного слова. З'ясуйте вид утворених син­таксичних конструкцій. Вода холодна. Дніпро широкий. Течія швидка. Уже на се­редині вибився з сил. Стомився, часто пірнаючи, ховаючись під хвилями від печенізьких стріл. Терпнуть руки, ноги зво­дить корчами...
(С. Плачинда).
II. Яка роль порядку слів у реченні? Як він впливає на вид речення? III. Назвіть неповні речення. Свою думку доведіть. IV. Складіть узагальнювальну схему чи таблицю «Спільні й відмінні ознаки слова, словосполучення й речення». 368.1. Прочитайте текст. Визначте його тему. Доберіть заголовок. Проаналізуйте будову речень. Продовжіть висловлювання, зберіга­ючи його стиль (усно). Рідне слово — це невід'ємна частина рідного краю. Для українця це закучерявлені темними парками схили Дніпра в Києві, над якими велично здіймається в небо дзвіниця Печерської лаври; це старовинна архітектура Львова, золотовер­хий Чернігів над срібною Десною, стрункі й строгі хмарочоси індустріального Харкова, буйнозелена Волинь із сумними пле­сами озер. А над усією Україною, у Каневі, на Чернечій горі, — могила Великого Кобзаря, який колись розказав нашою мовою мину­лу славу українського народу. Це мова могутнього військового й політичного об'єднання Запорозька Січ, що довго й завзято боронило свою волю. Нашою мовою Маруся Чурай складала пісні, що додавали козакам снаги, нею звучали накази славнозвісного полководця й гетьмана Петра Сагайдачного, який вів на бій козацькі пол­ки... (А. Матвієнко). II. Випишіть граматичні основи речень. Дайте повну характеристику головним членам (див. алгоритми на с. 49, 56). III. Замініть виділені словосполучення синонімічними. Дослідіть синтаксичну роль слів у синонімічних словосполученнях. IV. Поясніть уживання тире в реченнях.

 

Переглянути всі підручники
<< < 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 > >>
Hosted by uCoz