|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
359. І. Прочитайте вголос гумореску Павла Глазового. З'ясуйте, яку моральну норму вона ілюструє.
ВІРНИЙ ДРУГ
Чоловік прийшов до друга.
— Здрастуй. Як діла? Я позичити хотів би На півдня осла.
— О, для тебе,— друг говорить,— Ладен я на все.
Та осла немає дома, Жінка десь пасе.— А осел в сараї рядом Раптом як ревне.
— Що ж ти брешеш? Він же дома.
Не дури мене.
— А звідкіль же ти дізнався, Що він дома є?
— Як не знати, він же, чуєш, Голос подає.
— Що? — обурився хазяїн.— Друг ти мій чи ні?
Як же ти ослові віриш Більше, ніж мені?
П. Глазовий
II. З'ясуйте, яке з прислів'їв виражає основну думку гуморески: 1. Для милого друга і вола випряже з плуга. 2. В лиху годину узнаєш вірну людину. Свою думку доведіть.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
III. Складіть і розіграйте діалог дискусійного характеру на тему «Чи вірите ви в дружбу?».
360. І. Прочитайте учнівський твір. Визначте тип мовлення. З'ясуйте, чи актуальну тему висвітлює автор. Виділіть мікротеми висловлювання (складіть план).
Ми живемо в епоху інтенсивного розвитку науки і техніки. Але поряд з усіма перевагами нашого життя наявні й негативні наслідки науково-технічного прогресу: забруднення повітря, високий рівень шуму та радіації, невиліковні хвороби. Про це все дізнаєшся з газет, журналів, книжок, телепередач. Людству загрожує загибель, якщо воно терміново не змінить свого ставлення до природи.
Ця проблема стосується, на жаль, і нашого міста. Дуже прикро бачити, як вирубують дерева перед будівлями, забруд-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|