|
4. Чому не відокремлюються головні члени?
5. Як відокремлені члени впливають на зміст речення, тексту?
6. У яких випадках відокремлюються означення?
7. Чим можуть бути виражені відокремлені означення? Наведіть приклади.
8. Коли відокремлюються прикладки? Наведіть приклади.
9. Чим можуть бути виражені відокремлені обставини? Наведіть приклади.
10. Чим відрізняються уточнювальні члени речення від решти відокремлених?
11. У яких випадках відокремлені члени речення відділяються тире?
12. У яких стилях мовлення і з якою метою вживаються речення з відокремленими й уточнювальними членами?
355. Виконайте рівневі завдання (за варіантами).
Варіант 1
I рівень
I. Спишіть текст, розставляючи потрібні розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення.
Було у матері три сини. Спритні мов соколи мудрі і добрі як старі і бувалі люди шляхетні і дужі наче ясени. Покликали їх до війська рідну землю боронити від ворога. Хоробро билися брати. Ставали вони на бій плече в плече. Завжди два по боках, а один посередині. І цей живий трикутник був нездоланний (Нар. творчість).
II. Поясніть написання виділеного слова.
II рівень
I. Зробіть синтаксичний розбір речення.
Тугий сніпок, наче гарячий серпень, красується на вишитому рушникові (В. Скуратівський).
II. Перебудуйте подане речення так, щоб відокремлений член стояв перед означуваним словом. Як зміниться інтонація і пунктуація речення від такої перебудови?
III рівень
І. Утворіть варіанти поданого речення, щоб воно містило: а) відокремлене означення; б) відокремлену прикладку; в) відокремлену
|
|