|
Спробуємо узагальнити у вигляді тез найскладніші моменти у засвоєнні розділів синтаксису «Словосполучення», «Просте речення».
1. Окличними можуть бути розповідні, питальні та спонукальні речення.
2.1 підмет, і присудок можуть бути виражені словосполученням, сполученням слів, фразеологізмом.
3. Тире між підметом і присудком може ставитися, якщо пропущено дієслово-зв'язку в повному реченні або другорядний член — у неповному.
4. Узагальнено-особове односкладне речення схоже на означено-особове або неозначено-особове, але за змістом інше — стосується всіх і кожного.
5. Якщо в реченні з відсутнім присудком є другорядні члени, що належать до групи присудка (додаток, обставина), це речення двоскладне неповне, а не односкладне називне.
6. Слова у словосполученні з'єднуються підрядним зв'язком (узгодження, керування, прилягання), а однорідні члени речення — сурядним зв'язком (сполучниковим, безсполучниковим, змішаним).
7. У реченні з узагальнювальним словом двокрапка ставиться безпосередньо перед однорідними членами, а тире — одразу після однорідних членів.
8. Вставні слова (словосполучення, речення) стосуються змісту висловлювання, а вставлені — не стосуються.
9. Дужки і тире при вставлених конструкціях — знаки синонімічні.
10. Відокремленими можуть бути тільки другорядні члени.
11. Власне відокремленими бувають означення (також прикладки) та обставини, а відокремленими уточнювальними — додатки, означення (також прикладки) та обставини.
Які ще висновки з вивченого ви зробили?
Зв'язне мовлення
Твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі
І. Прочитайте текст. З'ясуйте, що виражає заголовок — тему чи основну думку. Доведіть, що текст належить до розповіді. Визначте його стильову належність.
|
|