Переглянути всі підручники
<< < 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 > >>

 

обставину; г) уточнювальний член речення. Запишіть утворені ре­чення. І нині ваблять до себе мальовничі левади щедрих душею прихильників дикої природи (М. Яценко). II. Напишіть твір у художньому стилі на тему «Весняні краєвиди», використовуючи подані вислови. Озерця, наче небесні очі; бурулька, як кришталь; мороз, ніби майстер-різьбяр; краплинки, як діаманти; тепле сонечко, як матуся; небо, як блакитний серпанок. Варіант 2 I рівень I. Спишіть текст, розставляючи потрібні розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення. Після теплих літніх дощів хліба налилися бронзою. І зави­рувало заграло жовтогаряче море навкруги Білогір'я хлюпаю­чи золотими бурунами колосків у сади і городи. Пахощі зрілого хліба особливо були відчутні вечорами коли спадала спека і настояне на колосках повітря розтікалося селом (І. Цюпа). II. Поясніть написання виділеного слова. II рівень I. Зробіть синтаксичний розбір речення. Український народ творив свою мову упродовж віків, зано­сячи до мовної скарбниці добірний нектар слова (І. Вихова­нець). II. Перебудуйте подане речення так, щоб дієприслівник став дієсло-вом-присудком. Як від цього зміниться зміст речення? III рівень I. Утворіть варіанти поданого речення, щоб воно містило: а) відокрем­лене означення; б) відокремлену прикладку; в) відокремлену обстави­ну; г) уточнювальний член речення. Запишіть утворені речення. Тарас Шевченко хліборобську долю вимірював на про­пахлій чорноземом ріллі розміреними кроками в ранковий туманець
(І. Пільгук).
II. Напишіть розповідь у науковому стилі на тему «Роль відокремле­них членів речення в мовленні».

 

Переглянути всі підручники
<< < 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 > >>
Hosted by uCoz