|
обставину; г) уточнювальний член речення. Запишіть утворені речення.
І нині ваблять до себе мальовничі левади щедрих душею прихильників дикої природи (М. Яценко).
II. Напишіть твір у художньому стилі на тему «Весняні краєвиди», використовуючи подані вислови.
Озерця, наче небесні очі; бурулька, як кришталь; мороз, ніби майстер-різьбяр; краплинки, як діаманти; тепле сонечко, як матуся; небо, як блакитний серпанок.
Варіант 2
I рівень
I. Спишіть текст, розставляючи потрібні розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення.
Після теплих літніх дощів хліба налилися бронзою. І завирувало заграло жовтогаряче море навкруги Білогір'я хлюпаючи золотими бурунами колосків у сади і городи.
Пахощі зрілого хліба особливо були відчутні вечорами коли спадала спека і настояне на колосках повітря розтікалося селом (І. Цюпа).
II. Поясніть написання виділеного слова.
II рівень
I. Зробіть синтаксичний розбір речення.
Український народ творив свою мову упродовж віків, заносячи до мовної скарбниці добірний нектар слова (І. Вихованець).
II. Перебудуйте подане речення так, щоб дієприслівник став дієсло-вом-присудком. Як від цього зміниться зміст речення?
III рівень
I. Утворіть варіанти поданого речення, щоб воно містило: а) відокремлене означення; б) відокремлену прикладку; в) відокремлену обставину; г) уточнювальний член речення. Запишіть утворені речення.
Тарас Шевченко хліборобську долю вимірював на пропахлій чорноземом ріллі розміреними кроками в ранковий туманець (І. Пільгук).
II. Напишіть розповідь у науковому стилі на тему «Роль відокремлених членів речення в мовленні».
|
|