|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Майну дитинства милими краями — І серце незрівнянно защемить. Щебече рідна мова солов'ями, Гаями, наче молодість, шумить. Народжена і жити, і вмирати, Людина слів у вирій не бере. Не вмре ніколи рідне слово Мати, Найперше слово Мама не помре!
С. Литвин
II. Випишіть ключові словосполучення, що розкривають значення рідної мови в житті народу і кожного з нас.
III. Доведіть, що виділені слова — омоніми, і з'ясуйте їх роль у тексті. Назвіть синоніми й антоніми, які виконують у вірші емоційно-експресивну роль.
IV. Які думки виникли у вас під час читання поезії? Доведіть, що мова впливає на розум і почуття людини, слугує засобом пізнання.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
3. І. Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Доведіть, що це науковий стиль.
Людина виокремилась зі світу, що її оточує,
|
|
|
і піднялася над ним завдяки мисленнєвій і мовленнєвій діяльності — спілкуванню за допомогою виняткової системи природної мови. Спілкування (комунікація) — особливий тип людської діяльності, поряд із
|
діяльність
спілкування
комунікація
модель
мовлення
мислення
|
|
|
діяльністю пізнавальною (мисленнєвою), трудовою, ігровою тощо. Комунікація в суспільстві здійснюється за певними законами, у межах віками відпрацьованих моделей, усталених форм. Зв'язки мислення і мовлення втілюються передовсім у процесах породження і сприйняття мовлення, які, в свою чергу, відбуваються за певними мисленнєво-мовленнєвими законами і правилами.
Спілкування людей — складний процес взаємодії особистостей у конкретних часовому й просторовому вимірах.
Життя і діяльність суспільства неможливі без спілкування людей, оскільки воно є необхідною умовою будь-якої діяльності. Спілкування — одна з необхідних і всезагальних умов формування та розвитку як суспільства, так і окремої особистості (За Ф. Бацевичем).
II. Запишіть ключові слова, що в рамці, і знайдіть їх тлумачення у словнику.
III. Перекажіть текст, доповнивши його тезою «Мова — основний засіб спілкування». Аргументуйте власними прикладами.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|