|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мудрість народна
|
|
|
|
|
|
|
6. І. Прочитайте прислів'я і приказки. Погрупуйте їх і запишіть у два стовпчики: а) поради щодо спілкування; б) застереження.
1. Рана загоїться, зле слово — ніколи. 2. Слово не стріла, а глибоко ранить. 3. На велике діло — велике слово. 4. Ласкаве слово ніби весняний день. 5. Наймогутніша зброя — слово. 6. Усе гине, та добре слово вічне. 7. Слова — як мед, а діла — як полин. 8. Добре слово краще, ніж гроші. 9. Умієш говорити — умій слухати. 10. Що маєш казати — наперед обміркуй. 11. Слово до слова — зложиться мова. 12. Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
II. Побудуйте міркування за змістом останнього вислову. Доведіть, що ця порада стосується діалогічного спілкування.
7. Об'єднайтесь у групи і проведіть дискусію (полілог) на одну з поданих тем.
1. Що я знаю про слова процент і відсоток? 2. Як правильніше — аеродром чи летовище? 3. Що це за слова — вертоліт, гелікоптер, гвинтокрил?
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
8. Підготуйте виступ для шкільної радіоперерви на тему «Як ми впливаємо на співрозмовників під час спілкування?». Використайте тексти попередніх вправ.
Подумайте і дайте відповідімаишаананаиаанмш
1. Чому мова — засіб спілкування, а мовлення — "процес спілкування?
2. Як ви розумієте поняття спілкування (комунікація)?
3. Яку роль відіграє рідна мова у розвитку особистості?
4. Коли і як ми впливаємо на співрозмовника?
5. Чи виявляється у спілкуванні рівень культури мовлення? Як саме?
6. Наведіть приклади мовних засобів впливу на людину під час спілкування.
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|