Переглянути всі підручники
<< < 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 > >>

 

147. І. Подані фразеологізми введіть у речення. Поясніть відсутність коми перед сполучником як. Як маку; як ніч; як не своїми ногами; як по нотах; як сніг на голову; як один; як свої п'ять пальців. II. Встановіть відповідність між поданими словами і фразеологізма­ми. Чи однакова синтаксична роль фразеологічних зворотів і си­нонімічних слів? Багато, досконало, без утруднень, одностайно, смутний, не­сподівано, невпевнено.
Слово-диво
148. І. Складіть по 2 речення з поданими сполученнями слів, щоб перед сполучником кома: а) ставилася, б) не ставилася. Зразок. Очі випромінюють добро і ласку, як зорі зо­лоті.Очі як зорі золоті. Як яблуня в цвіту; наче книги; немов перлини; мов ясний день; як друг; як ластівки на сонці. II. Випишіть із підручника фізики (хімії, математики) 3—4 визна­чення понять, у яких не вживається кома перед сполучником як.
Мовознавче дослідження
149. І. Прочитайте речення. Дослідіть, у яких з них порівняльні звороти виділяються комами. Випишіть речення, в яких перед порівняльними сполучниками кома не ставиться. Свій вибір обґрун­туйте за допомогою правил (див. с. 93). 1. Щось ласкаве, тепле як ті світлі сльози покотилося Тимкові в душу (Григорій Тютюнник). 2. А за березами кошла­титься хатка, де сивий сон мов дід, де сивий дід мов сон. 3. Тепер земля під ногами була тепла, ласкава як дихання па­руючої ріки (3 тв. М. Стельмаха). 4. Соняшники — мов кулі жовтого вогню. 5. Соняшники піднялися над землею і своїм легким полум'ям наче й тебе окрилюють, підносять (Із тв. Є. Гуцала). 6. Корінчики цієї чудодійної рослини немов увібра­ли в себе дивовижну силу (Є. Шморгун). II. Доведіть, що подані речення належать до художнього стилю. Які художні засоби в них використано? 150. І. Прочитайте уривок з поезії Павла Тичини. Дослідіть, чи ма­ють порівняльне значення виділені сполучення слів. Плили хмарини, немов перлини...
їх вид рожевий — уста дитини!

 

Переглянути всі підручники
<< < 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 > >>
Hosted by uCoz