|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
147. І. Подані фразеологізми введіть у речення. Поясніть відсутність коми перед сполучником як.
Як маку; як ніч; як не своїми ногами; як по нотах; як сніг на голову; як один; як свої п'ять пальців.
II. Встановіть відповідність між поданими словами і фразеологізмами. Чи однакова синтаксична роль фразеологічних зворотів і синонімічних слів?
Багато, досконало, без утруднень, одностайно, смутний, несподівано, невпевнено.
|
|
|
|
|
|
|
Слово-диво
|
|
|
|
|
|
|
148. І. Складіть по 2 речення з поданими сполученнями слів, щоб перед сполучником кома: а) ставилася, б) не ставилася.
Зразок. Очі випромінюють добро і ласку, як зорі золоті.— Очі як зорі золоті.
Як яблуня в цвіту; наче книги; немов перлини; мов ясний день; як друг; як ластівки на сонці.
II. Випишіть із підручника фізики (хімії, математики) 3—4 визначення понять, у яких не вживається кома перед сполучником як.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
149. І. Прочитайте речення. Дослідіть, у яких з них порівняльні звороти виділяються комами. Випишіть речення, в яких перед порівняльними сполучниками кома не ставиться. Свій вибір обґрунтуйте за допомогою правил (див. с. 93).
1. Щось ласкаве, тепле як ті світлі сльози покотилося Тимкові в душу (Григорій Тютюнник). 2. А за березами кошлатиться хатка, де сивий сон мов дід, де сивий дід мов сон. 3. Тепер земля під ногами була тепла, ласкава як дихання паруючої ріки (3 тв. М. Стельмаха). 4. Соняшники — мов кулі жовтого вогню. 5. Соняшники піднялися над землею і своїм легким полум'ям наче й тебе окрилюють, підносять (Із тв. Є. Гуцала). 6. Корінчики цієї чудодійної рослини немов увібрали в себе дивовижну силу (Є. Шморгун).
II. Доведіть, що подані речення належать до художнього стилю. Які художні засоби в них використано?
150. І. Прочитайте уривок з поезії Павла Тичини. Дослідіть, чи мають порівняльне значення виділені сполучення слів.
Плили хмарини, немов перлини... їх вид рожевий — уста дитини!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|