|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
139. Як ви розумієте вислів: Мудрий не все каже, що знає, а дурень не все знає, що каже? Складіть і розіграйте діалог дискусійного характеру на тему «Яку людину можна вважати мудрою?». Уводьте в репліки діалогу обставини, різні за значенням.
|
|
|
|
|
|
Подумайте і дайте відповіді
|
|
|
|
|
|
1. Який другорядний член речення називається обставиною?
2. Якими частинами мови найчастіше виражається обставина? Наведіть приклади.
3. На які види за значенням поділяються обставини? До кожного виду доберіть власні приклади.
4. Якими видами зв'язку обставина пов'язується з головним словом у словосполученні? Доведіть це на прикладах.
§4. Порівняльний зворот
|
|
|
|
|
|
Знаю: мене колисала калина
В краю калиновім тонкими руками.
І. Драч
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
140.1. Виразно прочитайте уривок із вірша Івана Гнатюка «Хата». Визначте основну думку поезії. Які образи постають в уяві читача?
|
|
|
|
|
|
|
То не прамати, гей, то отча хата З долівкою дзвінкою, наче мідь, Увінчана підпорами, горбата, Згиналась тут під клунками століть.
Жилось у ній нам просторо — з-за місця Не знали ми незлагоди-хули, Як первісники, збратаною міццю Взаємно проникаючись, жили.
І хоч було нам скрутно, недоїжно, Але, як пальці на одній руці, Пліч-о-пліч в ній зростаючи суміжно, Стискались ми в родиннім кулаці.
|
|
|
|
|
|
І. Гнатюк
|
|
|
|
|
|
II. Випишіть синтаксичні конструкції, що введені в речення за допомогою сполучників як, мов. З'ясуйте, які слова пояснюють або конкретизують ці конструкції.
III. Знайдіть у поезії авторський неологізм. Обставиною якого виду є це слово?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|