Переглянути всі підручники
<< < 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 > >>

 

10. Які види обставин вам відомі? Чим вони виражаються, на які питання відповідають? 11. Яким членом речення є порівняльний зворот? Коли він не відокремлюється комами на письмі? 12. Які другорядні члени речення можуть належати до гру­пи підмета і до групи присудка, а які — лише до групи присудка? Доведіть це на прикладах. 155. Виконайте рівневі завдання (за варіантами). Варіант 1 I рівень I. Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. З'ясуйте стилістич­ну належність висловлювання. Випишіть граматичні основи речень. За своїм змістом вітальні формули у різних мовних спільно­тах дуже відмінні. Проте всім вітанням властива однакова ети­кетна спрямованість: засвідчити увагу до людини, ґречне став­лення до неї, побажати їй чогось доброго тощо. Українська мова багата на вітальні формули. Вислови Доб­рого ранку! Доброго дня! Доброго вечора! є стилістично нейтраль­ними, їх у відповідну пору дня можуть уживати адресанти всіх категорій до адресатів будь-якого соціального статусу. Стягнене Добридень! у літературному мовленні нині ми вживаємо рідко, а Добривечір! майже вийшло з ужитку. Із таких стягнених в одне слово етикетних словосполучень зали­шилося тільки Добраніч! (Я. Радевич Винницький). II. Зробіть повний синтаксичний розбір першого речення. II рівень I. Визначте речення, у яких перед порівняльним зворотом ужи­вається кома: 1) Національне минуле слугує нам ніби для перевірки того, хто ми є
(Г. Лозко);
2) Спогади докучливі як нежить... (В. Симоненко); 3) На гіллі рясному цвіт немов сніжинки (В. Сосюра); 4) Національна гордість проявляється як щось природне для всієї нації
(Г. Лозко).
II. Складіть і запишіть 3 речення, в яких між підметом і присудком ставилося б тире. III рівень І. Поширте подані на с. 100 речення другорядними членами, вказав­ши спосіб їх морфологічного вираження. В одне з речень уведіть порівняльний зворот.

 

Переглянути всі підручники
<< < 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 > >>
Hosted by uCoz