|
10. Які види обставин вам відомі? Чим вони виражаються, на які питання відповідають?
11. Яким членом речення є порівняльний зворот? Коли він не відокремлюється комами на письмі?
12. Які другорядні члени речення можуть належати до групи підмета і до групи присудка, а які — лише до групи присудка? Доведіть це на прикладах.
155. Виконайте рівневі завдання (за варіантами). Варіант 1
I рівень
I. Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. З'ясуйте стилістичну належність висловлювання. Випишіть граматичні основи речень.
За своїм змістом вітальні формули у різних мовних спільнотах дуже відмінні. Проте всім вітанням властива однакова етикетна спрямованість: засвідчити увагу до людини, ґречне ставлення до неї, побажати їй чогось доброго тощо.
Українська мова багата на вітальні формули. Вислови Доброго ранку! Доброго дня! Доброго вечора! є стилістично нейтральними, їх у відповідну пору дня можуть уживати адресанти всіх категорій до адресатів будь-якого соціального статусу.
Стягнене Добридень! у літературному мовленні нині ми вживаємо рідко, а Добривечір! майже вийшло з ужитку. Із таких стягнених в одне слово етикетних словосполучень залишилося тільки Добраніч! (Я. Радевич Винницький).
II. Зробіть повний синтаксичний розбір першого речення.
II рівень
I. Визначте речення, у яких перед порівняльним зворотом уживається кома:
1) Національне минуле слугує нам ніби для перевірки того, хто ми є (Г. Лозко);
2) Спогади докучливі як нежить... (В. Симоненко);
3) На гіллі рясному цвіт немов сніжинки (В. Сосюра);
4) Національна гордість проявляється як щось природне для всієї нації (Г. Лозко).
II. Складіть і запишіть 3 речення, в яких між підметом і присудком ставилося б тире.
III рівень
І. Поширте подані на с. 100 речення другорядними членами, вказавши спосіб їх морфологічного вираження. В одне з речень уведіть порівняльний зворот.
|
|