|
1. Нація має звичаї. 2. Збереглося багато повір'їв. 3. Поставлено завдання.
II. Напишіть твір-опис краєвиду в художньому стилі, використовуючи художні означення, непоширені прикладки й порівняльні звороти.
Варіант 2
I рівень
I. Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. З'ясуйте стилістичну належність висловлювання. Випишіть граматичні основи речень.
Усмішка — винятково важливий знак етикетного спілкування. Вона є найдійовішою зброєю, за допомогою якої найлегше проникнути крізь панцир інших «я». Дружня усмішка усуває настороженість або агресивність, долає всілякі перешкоди у спілкуванні з людьми. Вона створює позитивний настрій спілкування. Відкрите обличчя, прямий погляд, привітна усмішка — це прикмети людини чесної, розумної, доброзичливої, вихованої, сильної.
За твердженням психологів, коли людина усміхається, їй легшає на душі (Я. Радевич-Винницький).
II. Зробіть повний синтаксичний розбір першого речення.
II рівень
I. Визначте речення, у яких між підметом і присудком уживається тире:
1) Кобзарство своїм корінням сягає часів Київської Русі (І. Шаров);
2) Добро це насамперед щастя всіх людей (Д. Лихачов);
3) Володіння рідною мовою не заслуга, а обов'язок патріота (І. Огієнко);
4) Тематичні обрії поезій Ліни Костенко досить широкі (А. Ткаченко).
II. Складіть і запишіть 3 речення з порівняльними зворотами.
III рівень
I. Поширте подані речення другорядними членами, вказавши спосіб їх морфологічного вираження. В одне з речень уведіть порівняльний зворот.
1. Проблема залишається невирішеною. 2. Людина прагнула пізнати світ. 3. Змінився ліс.
II. Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі на тему «Яку людину вважають мудрою?», використовуючи обставини різних видів та порівняльні звороти.
|
|