|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
обвилися навколо шиї та так горнуть до себе, так ніжно тремтять. А голубі очі, мов крихітки неба, палають у дитячому захопленні і близько прихиляються до моїх, заглядають у саму глибінь душі. Доня! (За О. Сизоненком).
|
|
|
|
|
|
II. Зверніть увагу на те, як автор описує почуття героя на пероні вокзалу. За допомогою яких речень створюється враження поспіху, розгубленості? Яка роль дієслівних форм, що в рамці, в реченнях тексту?
III. Випишіть по 2—3 речення: а) з двома головними членами; б) з одним головним членом. У кожному реченні підкресліть граматичну основу. Як називаються речення з двома головними членами? з одним? Скориставшись матеріалом на с. 105, визначте тип таких речень.
IV. Які з виділених у тексті односкладних речень поширені, які — непоширені? Свою думку аргументуйте (див. с. 105).
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
157. І. Розгляньте таблицю. З'ясуйте, чим можуть бути виражені головні члени в односкладних реченнях. На які типи поділяються
односкладні речення з головним членом у формі присудка?
Односкладні речення
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|