|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
161. І, Прочитайте, вкажіть тип односкладних речень.
1. Люблю пісні мойого краю... (Леся Українка). 2. Боюсь безлюддя вулиць велелюдних, самотності в життєвому бою, суцільної святковості без буднів і крапки без продовження — боюсь (І. Муратов). 3. Вигострю, виточу зброю іскристу, скільки дістане снаги мені й хисту (Леся Українка). 4. Рости, живи — і знай, що людська мисль, що людська творчість — це найбільша мука (М. Рильський). 5.1 знов лечу (Т. Шевченко).
II. Переробіть односкладні речення на синонімічні двоскладні. Чи завжди доречною буде така заміна?
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
III. Складіть діалог про те, як ви зустрілися з колишнім учителем вашої школи. Використайте поширені та непоширені односкладні речення (див. с. 105).
Подумайте і дайте відповіді
1. Які речення називаються двоскладними? односкладними?
2. Які типи односкладних речень за наявністю головних членів ви знаєте? (Скористайтеся таблицею на с. 102—103).
3. Дайте визначення означено-особовим реченням. Чим виражається в них головний член? Наведіть приклади.
4. Яку роль виконує особа в означено-особових реченнях?
5. Доведіть, що односкладні речення можуть бути як поширеними, так і непоширеними. Наведіть приклади.
6. У яких стилях вживаються означено-особові речення? Наведіть приклади.
Зв'язне мовлення
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
162. І. Які пам'ятки культури та архітектури України ви знаєте? Які архітектурні чи скульптурні споруди (пам'ятники, меморіали, обеліски тощо) є у вашій місцевості? (Див. таблицю на с. 107—108). Розкажіть про один із них.
II. Прочитайте текст однокласникові (однокласниці). З'ясуйте, до якого стилю належить висловлювання. Свою думку аргументуйте. Чи розкриває заголовок зміст тексту? Доберіть інші варіанти заголовка.
ПЕРЛИНА СВІТОВОЇ АРХІТЕКТУРИ
Софія Київська — перлина світової архітектури. Збудована в XI столітті за ініціативою Ярослава Мудрого як головний храм Київської Русі, Софійський собор був не тільки
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|