Переглянути всі підручники
<< < 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 > >>

 

4. Зазначте, з якого матеріалу її виготовлено, які її розміри. 5. Проаналізуйте, чи зумів автор відтворити у скульптурі духовний світ зображуваної людини, її характер. 6. Опишіть постамент, на якому встановлено скульптуру. 7. Розкажіть, яке враження справляє пам'ятник; як спри­ймається в архітектурному ансамблі міста (села).
§1б Неозначено-особове й узагальнено-особове речення
В океані рідного народу Відкривай духовні острови. В. Симоненко
Мовознавче дослідження
    164.1. Прочитайте текст уголос. З'ясуйте, яким стилем він напи­саний, до якого типу мовлення належить. Чого навчає притча? ПРИТЧА ПРО ХЛІБ Розказували наші прапрадідусі та прапрабабусі, що колись давно люди не працювали так тяжко, бо не було потреби — хліб ріс як трава, сам і сіявся. Вийди в степ і збирай собі досхочу, бо куди не кинеш оком — скрізь колосяться зла­ки. Ото був рай земний! У родині Добромисла пекли щодня і запашні паляниці, і коржі з маком. Однак діти їли неохоче такі ласощі, особливо вередувала найменшенька Злата, пхинькала:  Надокучив мені хліб! Що це за страва — вийшов за хату і назбирав. Хочу того, чого у нас нема.  Слава Богу, не обділені ми харчами, дякуй долі і за це! — повчав доню батько.  Я не можу брати в руки хліба, не хочу його їсти! — заре­петувала Злата. Несподівано для всіх дівчинка почала топтати ногами рум'яну, щойно випечену паляницю. Небо враз затягнулося чорними хмарами, вдарив грім, ско­лихнув усе довкола. Небувала злива йшла сім днів. А коли нарешті виглянуло сонечко, люди побачили, що геть всеньке колосся побито, степи спорожніли. Замість хліба почав рости непоживний, колючий бур'ян. Родина Добромисла пухла з голоду, тепер уже й крихта хліба стала у них на вагу золота. Запізніле каяття Злати не могло порятувати сім'ю. Та, на щастя, збереглося кілька мірок зерна — ось і засіяли ним шмат поля.

 

Переглянути всі підручники
<< < 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 > >>
Hosted by uCoz