Переглянути всі підручники
<< < 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 > >>

 

культовим, а й громадським, освітнім центром. Тут відбували­ся урочисті церемонії посадження князів на київський пре­стол, прийоми іноземних послів. На площі біля собору збира­лося київське віче. Прямокутну споруду Софії Київської в давнину оточували два ряди відкритих галерей. На східному фасаді було п'ять вівтарних напівкруглих виступів — апсид. Із західного боку височіли дві башти зі сходами, які вели на другий поверх. Перед головним входом здіймався мармуровий портик. Як того хотів князь Ярослав, собор вінчали тринадцять бань, які поступово піднімалися від крайніх малих до центральної вели­кої. Покривали їх листовим свинцем. Сірі куполи добре гармо­нували з рожевими стінами. Усередині собор був оздоблений чудовими фресками, ціка­вими й різноманітними за змістом. Окрім фресок, на стінах собору збереглися чудові мозаїчні зображення, виконані зі шматочків різнокольорового скла. Було чим вабити Софії Київській людей, що приходили з далеких міст і сіл. Милувалися вони її неперевершеною красою і величчю, знаннями і мудрістю збагачувалися. І сьогодні, через тисячу років, собор викликає захоплення довершеністю ліній та форм (За М. Матвійчуком). III. Дайте відповіді на запитання та виконайте завдання. 1. Яке враження справив на вас опис пам'ятки? 2. З'ясуйте, за допомогою яких мовних засобів автор зма­льовує її. 3. Яку специфічну лексику використовує автор для опису пам'ятки? Назвіть ці слова. З'ясуйте їх значення за словником наприкінці підручника та складіть із ними речення.
163.1. З'ясуйте, які слова та їх значення, подані в словничку термінів, для вас відомі, а які ні. Складіть із ними 4—5 речень. Словничок термінів

 

Переглянути всі підручники
<< < 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 > >>
Hosted by uCoz