|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приходили на поклон до хлібної ниви і в сльотаві дні весни, і в літню спеку. До сьомого поту від світанку до сутінків працювала родина Добромисла, щоб виростити золоті колоски хліба.
Вижили. Гірка робота, та солодкий хліб (О. Паламарчук).
Сльотавий — дощовий.
II. Випишіть із тексту речення з одним головним членом. Скориставшись теоретичним матеріалом на с. 113 —114, визначте тип цих речень. Утворіть складне речення, яке б складалося з кількох односкладних.
III. Визначте синтаксичну роль виділених слів та словосполучень.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
IV. Знайдіть у тексті фразеологізми, з'ясуйте їх значення. Складіть діалог на тему «Гірка робота, та солодкий хліб».
165. Спишіть речення, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
I. Майбутнє ясне й пр..красне. Любіть його, прямуйте до нього, працюйте для нього, наближайте його (М. Чернявський). 2. Подали команду рушати. Знову сіли на коней. Річку переїхали (в)брід (О. Гончар). 3. Пісню дружно підхопили (О. Бойченко). 4. Озеро ясним прозвали (не)в..падково (Ю. Збанацький). 5. Нам, брате, треба ще рости й рости (В. Бровченко).
II. Визначте, чим виражені головні члени у поданих реченнях. Назвіть серед них нео.іначеноособові (див. с. 113—114).
|
|
|
|
|
|
|
Мудрість народна
|
|
|
|
|
|
|
166. І. Прочитайте текст «ланцюжком». З'ясуйте стиль і тип мовлення. Доберіть заголовок і перекажіть текст. Яке враження справила на вас розповідь хлопчика?
Йдучи зі школи, я ще віддалік помітив біля нашої хати криту брезентом автомашину. Цікаво, хто ж це приїхав до нас?
Беру під пахву ранець і щосили біжу додому. На борту машини, що притулилася поруч з ворітьми, яскравіє напис: «Експедиційна». Дивно, чого це біля нас зупинилася експедиція...
У хаті за столом сиділи троє незнайомих людей. Двоє старших чоловіків тримали в руках записники. Молодша, певно, студентка, порпалася біля магнітофона. Неподалік сиділи дідусь із бабусею. Я привітався, поклав на ліжко ранець.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|