Переглянути всі підручники
<< < 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 > >>

 

 Кволе порося, Тарасе,— відказала дідусеві бабуся,— й піч не спасе. А ось хто в листопаді не мерзне, тому й коло Йор­ дану нічого біда не зробить.  До прислів'їв годилося б і прикмет доточити,— делікатно спрямовує в інше русло літній чоловік.— Бо вони доповнюють одне одного...  Авжеж, що так,— поскубує свої вуса дідусь.— По прикметі, кажуть, прислів'я плаче. Чутливе вухо магнітофона ловило кожну їхню прикмету:  Якщо восени рано нанесе снігу, то й весна буде рання.  Як перший сніг випав на мокру землю залишиться, на суху скоро зійде.  На горобині й дубі багато плодів чекай суворої зими.  Якщо листопад буде пізній чекай суворої і затяжної зими. З прикметами нарешті закінчили. Гості запропонували про­ слухати запис. Дідусь із бабусею залюбки зголосилися, адже вони ніколи не чули самих себе. Я спостерігав, як уважно сте­ жили старенькі за магнітофонним голосом й посміхалися між собою (За В. Скуратівським). Йордан свято Водохреща (19 січня). II. Випишіть речення з одним головним членом у формі присудка, з'ясуйте, чим він виражений і що означає. Скориставшись ма­ теріалом на с. 113—114 і таблицею на с. 102—103, поміркуйте, що в них спільного й чим вони різняться. Доведіть, що ці речення належать цоузагальнено-особових. III. Гра «Хто більше?». Пригадайте, які ви знаєте прислів'я чи приказки про осінню чи зимову пору року. Запишіть їх. IV. Пригадайте, коли вживається апостроф, і з'ясуйте написання слів у рамці.
Комунікативний практикум
167. Уявіть себе філологом-фольклористом, який збирає народні прикмети, прислів'я, приказки, пісні, розпитайте про них своїх близьких, сусідів і складіть збірочку фольклорних матеріалів вашої місцевості (місцевості, де проживають ваші бабуся і дідусь). На­ пишіть про ваше дослідження в публіцистичному стилі. Із секретів синтаксису! Односкладні речення, що є фразеологізмами, переважно належать до узагальнено-особових (бо дія стосується кож­ ного з нас). 168. Випишіть речення в такій послідовності: а) неозначено-осо­ бові; б) узагальнено-особові (див. с. 113 —114).

 

Переглянути всі підручники
<< < 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 > >>
Hosted by uCoz