|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Горіли храми й палаци. Нищились фрески й мозаїки. Попеліли картини, літописи, книги, інші вияви людського генія. Мільйонами гинули самі люди. А от пісня — мов Фенікс...
Виростали на землі знов діти, як зелена травиця повесні після хуртовини, а між тою травицею — знов струменіли з народних глибин дзвенючі джерела.
Живий голос батьків, дідів. Заповіт нащадкам. Духовна естафета поколінь. Пісня... Вона супроводить нас ціле життя. Над колискою — й над могилою. На весіллі й на ратнім полі. У час найбільших торжеств, народних гулянь. У хвилини самотності. З нею штурмували океанські глибини й зоряні висоти. А в часи війн, у чорні дні реакції йшли на штурм чи на страту — з піснею на вустах.
То що в тобі за диво таке, пісне, що за вогонь, який магніт, яка сила незмірна таїться в тобі, що примушує нас любити й ненавидіти, сміятись і плакати? То скроплює душу росою, то запалить раптом вогнем! Надихає на творчість, на мирну працю — і кидає в бій на смерть!
Пісня-розповідь. Пісня-клич. Сповідь. Реквієм. Вибух. Освідчення, і романс, і притча, і марш, і гімн. «Стелися барвінку» й «Козака несуть». «Заповіт», «Два кольори», «Лелеченьки»...
У горі й радості, у праці та відпочинку ти розцвічуєш наше життя, робиш його запашним, поетичним, легшим, світлішим (За Є. Колодійчуком).
II. Випишіть із тексту називні речення. Визначте, чим виражений у них головний член речення, з'ясуйте його значення. Чи впливає вживання називних речень на стиль тексту? (Див. с. 127).
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
III. Вживаючи називні речення, складіть діалог на тему «Роль пісні у житті сучасної молоді».
IV. Назвіть орфограми в словах у рамці. Наведіть власні приклади.
|
|
|
|
|
|
188.1. Прочитайте вірш Богдана-Ігоря Антонича, визначте тему. Чому автор дав творові таку назву?
ТРИ ПЕРСТЕНІ
Крилата скрипка на стіні, роса музична срібна й синя,
червоний дзбан, квітчаста В квітчастій скрині співний
скриня. корінь,
У скрипці творчі сплять п'янливе зілля, віск,
вогні, насіння
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|