Переглянути всі підручники
<< < 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 > >>

 

  Виходять на узлісся, зупиня­ються, стають навколішки, побож­но хрестяться. Володько у полоні вражень. Він хреститься також. Перед очима велетенська постать лаври зі всіма її будівля­ми. Володько безліч разів бачив її на малюнках і ось аж тепер нарешті бачить її власними очима. Сила враження, віри охопила й озброїла його. Перед ним — велич­на, залита передвечірнім сонцем святиня, до якої впродовж віків зі всіх куточків його рідної землі спливали люди, щоби бодай тут за­черпнути підсилення віри — єдиної опори жорстоко-нужденного селян­ського існування. Віра. Недоторкане слово.
Які сили 
піднімуть їх із того пороху й уведуть
у цей святий храм?
і нині чарує нас Почаївська лавра.
 

Дзвін. Велетенський дзвін. Від його громового рокоту затремтіли люди, дерева, земля. — Ну, люди! Вже час! Вставаймо! Серед глибокої тиші під звуки велетенського дзвону ті слова видаються закликом. Усі встають, назувають на ноги постоли і помалу йдуть. Все ближче і ближче лавра. Все ближче і ближче мета. Все потужніше гуде великий дзвін, розтягаючи своє бамкання геть навколо, як далеко сягне людське око
(За У. Самчуком).
Почаїв — місто на Тернопільщині. Маєстатний — величний. Постоли — м'яке селянське взуття зі шкіри. Клячіти — стояти навколішки. II. Випишіть із тексту по 2 односкладні речення: а) з головним чле­ном у формі присудка; б) з головним членом у формі підмета. Поміркуйте, чим виражені в них головні члени, визначте тип речень (див. таблицю на с. 102—103). З'ясуйте, яке значення мають одно­складні речення в тексті? Який настрій вони створюють? III. Замініть, де це можливо, односкладні речення двоскладними, зважаючи на порядок слів у реченні. Поміркуйте, чи змінюється будова речення від зміни інтонації та порядку слів (див. с. 127).

 

Переглянути всі підручники
<< < 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 > >>
Hosted by uCoz