Переглянути всі підручники
<< < 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 > >>

 

та на самому дні три зорі, трьох перстенів ясне каміння. В червонім дзбані м'ятний трунок, зелені краплі яворові. Дзвони, окриленая струно, весні шаленій і любові! Підноситься угору дах, кружляє дзбан, співає скриня.
І сонце, мов горючий птах, і ранок, спертий на вориння.
Б І. Антонич
Вориння — огорожа. Трунок тут: отрута, чарівне зілля. II. Знайдіть у тексті двоскладні та односкладні речення (див. с. 127). Назвіть головні члени речення та способи їх вираження. Поміркуйте, чому в поезії називні односкладні речення чергуються із двоскладни­ми, чого досягає автор, використовуючи речення різної будови? III. У якому значенні (прямому чи переносному) вжито словосполу­чення сплять вогні, окриленая струно, співний корінь, весна шалена, співає скриня, кружляє дзбані Як називаються ці художні засоби? Свою думку аргументуйте. Доберіть синоніми до виділених слів. 189. І. Накресліть у зошиті узагальнювальну таблицю і заповніть її. Односкладні речення
Комунікативний практикум
II. Об'єднайтесь у групи і складіть розгорнуте повідомлення про типи односкладних речень та форми вираження в них головного члена ре­чення. 190. І. Гра «Хто більше?». Наведіть назви художніх творів, які за будовою є односкладними реченнями. Запишіть їх, визначте, чим виражений у них головний член речення та до якого типу вони нале­жать. II. Поміркуйте, у яких стилях і з якою метою можуть уживатися односкладні називні речення.
Прочитайте і запам^айте Називні речення — це односкладні речення, в яких го­ловний член (у формі підмета) стверджує наявність пред­метів чи явищ у дійсності. Наприклад: Вечір. Прохолода...

 

Переглянути всі підручники
<< < 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 > >>
Hosted by uCoz