|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Знайдіть однорідні члени речення і вкажіть, за допомогою яких сполучників вони поєднуються (див. таблицю на с. 142). Поясніть розділові знаки у реченнях з однорідними членами.
III. З'ясуйте орфограми у виділених словах.
IV. Скориставшись тлумачним словником, визначте лексичне значення слів копиці, деркач, таганок, чирята.
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
206. І. Пригадайте вивчене про однорідні члени речення. Розгляньте таблицю і дайте відповіді на подані нижче запитання.
Однорідні члени речення
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Що називається однорідними членами речення?
2. Які члени речення можуть бути однорідними?
3. Які ознаки однорідних членів?
4. На які питання відповідають однорідні члени?
II. Визначте вид однорідних членів речення з тексту попередньої вправи і назвіть їх ознаки.
III. Складіть висловлювання про однорідні члени речення в науковому стилі.
207. І. Спишіть речення, вставляючи замість крапок пропущені букви. Визначте ряди однорідних членів речення (див. с. 143).
1. Радіють молодій обнові б..рези, клени, явори. 2. І цвіт, і грім, і дощ, і град — я серцем спраглим все приємлю, та збережу від граду сад і захищу від грому землю (З тв. Л. Дмитерка). 3. Приємно тягати копиці по стогу й ходити навколо стогів по насін.л. 4. Високий, чистий дзвін пер..двіщав мені радість і втіху — косовицю (3 тв. О. Довженка). 5. І барвінком, і рутою, і рястом квітчає в..сна землю, мов дівчину в з..леному гаї... 6.1 голову йому змила, і ноги умила, і в сорочці тонкій білій за стіл посадила, годувала, напувала, положила спати у кімнаті і тихенько вийшла з бат..ком з хати (3 тв. Т. Шевченка).
II. З'ясуйте спосіб творення виділених слів.
III. Визначте, поширеними чи непоширеними є однорідні члени в поданих реченнях (див. с. 143—144). Доведіть правильність своєї думки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|