|
10. Які речення називаються безособовими? На що вони вказують, що можуть виражати?
11. Як визначити неповне речення? Наведіть приклади.
12. Які розділові знаки вживаються в неповних реченнях?
204. Виконайте рівневі завдання (за варіантами). Варіант І
I рівень
Визначте тип односкладного речення. Спишіть. Підкресліть граматичну основу.
Чого тільки не було в тій скрині! (Л. Орел).
II рівень
Вкажіть неповне речення і зробіть його синтаксичний розбір.
1) По обіді ми подалися пішки до книгарні (В. Діброва);
2) По машинах! (М. Стельмах);
3) Вода прибувала з великою люттю (О. Довженко);
4) Люблю пісні мойого краю (М. Рильський).
III рівень
Напишіть твір на тему «Тільки милосердне серце відкриває людині очі на неповторну красу світу» (С. Лагерлеф). Вживайте односкладні речення.
Варіант II
I рівень
Визначте тип односкладного речення. Спишіть. Підкресліть граматичну основу.
Скажеш гоп, коли перескочиш (Нар. творчість).
II рівень
Вкажіть безособове речення, в якому головний член виражений дієсловом-зв'язкою та прислівником; зробіть його синтаксичний розбір.
1) Вечоріло. Блакитне небо наче оперезалось широким рожевим поясом (М. Коцюбинський);
2) Нахмарило, мабуть, дощ буде (І. Карпенко-Карий);
3) У лісі посутеніло (М. Коцюбинський);
4) Було прохолодно (Г. Кривда).
III рівень
Напишіть твір на тему «Сонце зігріває повітря, друг — душу». Вживайте повні й неповні речення.
|
|