Переглянути всі підручники
<< < 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 > >>

 

Речення, зміст яких виражається вигуками, можуть висловлювати різні емоції, спонукання до дії, виконувати функцію етикету: — Га! Воно вже так довго не буде!.. (М. Коцюбинський);— До завтра
(П. Загребельний).
Ці речення часто сполучаються із звертаннями. В усному мовленні слова-речення виділяються паузами, на письмі — комами, знаками оклику або (в середині речення) тире. Наприклад: Ні, я забуть тебе не міг (В. Со сюра); Овва! Які ж бо ви, Хомо
(М. Коцюбинський).
201. Прочитайте речення. Визначте, чим виступають виділені слова: реченням чи членом речення. Спишіть, ставлячи потрібні розділові знаки. 1. Ні я жива. Я буду вічно жити (Леся Українка). 2. Нехай ні жар ні холод не спинить вас (І. Франко). 3. Мовчи так поду­мають що ти розумний (Нар. творчість). 4. Так я буду крізь сльози сміятись (Леся Українка). Так так справді це грають де­рева коли вітер гойдає їхнє листя (О. Іваненко). Так молодо радісно і дзвінко (В. Сосюра). Подумайте і дайте відповіді 1. Яка різниця між повними й неповними реченнями? 2. Як відрізнити повні та обірвані речення? Наведіть при­клади. 3. Чи залишається речення двоскладним, якщо у ньому відсутній якийсь член? 4. Повним чи неповним є односкладне речення, в якому немає головного члена? Аргументуйте свою думку. 5. Коли ставимо тире в неповних реченнях?

 

Переглянути всі підручники
<< < 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 > >>
Hosted by uCoz