|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Які особливості задуму фонтана «Змія»?
8. З якою подією пов'язана назва Камінь смерті?
9. Чому Уманський парк є своєрідним еталоном для фахівців паркового мистецтва?
IV. Ознайомтеся з пам'яткою і напишіть вибірковий переказ тексту.
|
|
|
|
|
|
Пам'ятка
|
|
|
|
|
|
Як працювати над текстом з метою вибіркового переказу
1. Прочитайте уважно текст.
2. З'ясуйте значення незнайомих слів за словником.
3. Поділіть текст на частини; оберіть одну з частин, яка відповідає темі переказу; складіть до неї план.
4. Напишіть вибірковий переказ, зберігаючи стиль тексту.
Увага! Вибірково переказуючи текст, не зосереджуйтеся на запам'ятовуванні деталей, а намагайтеся зрозуміти його зміст, авторський задум, з'ясувати роль художніх засобів.
19. Повне й неповне речення. Тире в неповному реченні
Добре ім'я — найкраще багатство.
Прислів'я
|
|
|
|
|
|
194. І. Прочитайте текст за особами. З'ясуйте стиль і тип мовлення. Визначте тему. У прямому чи переносному значенні вжито назву тексту? Доведіть свою думку.
СКУПИЙ ФІЛОСОФ
Не в царські палати, а в убогі хати, у свою рідну Україну повернувся з іноземних університетів Григорій Сковорода. Кілька книг, окраєць хліба у торбині — всі пожитки мандрівного філософа. Переночує у добрих людей — і далі в дорогу освячувати темний народ глаголом правди.
|
|
|
|
|
|
Неповне речення
|
|
|
|
— Чи не жалкуєш ти, Григорію, що стратив батьківські гроші і залишився голий-босий? — спитав його господар хати запорожець Барилюк.
— Не хлібом єдиним ситі ми,— відповів мандрівний філософ.— Неспокійна душа наша, ніщо не вгамує її цікавість. Знань вона прагне. У кишені я жебрак, але в душі — чи не найбагатший на Україні!
— Кому потрібне таке багатство? Чи їстимеш із нього хліб? — доброзичливо, проте здивовано дивився на Григорія Сковороду селянин.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|