|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
— Україні потрібне. Багато чого забрали у нас вороги. А те, що в голові... О, ні! Цей скарб не доступний жодній злодійській руці. А з кожним зустрічним добродієм я готовий поділитися.
— Може, і так,— погодився Барилюк.— Тільки поберіг би ти себе, ні вдень, ні вночі спокою не маєш.
Григорій Сковорода замислився, перебираючи в пам'яті сторінки своїх рукописів.
— Хоч духовно і багатий я чоловік, але в одному Бог мене обділив — у часі. Короткий вік людський. Отож доведеться скупитися на години та й менше спати... (О. Паламарчук).
|
|
|
|
|
|
Глагол — тут: слово.
II. Прочитайте виділені речення. Доведіть, що вони неповні (див. с. 135). Випишіть їх, зробіть синтаксичний розбір (див. алгоритм на с. 137).
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
III. Розгляньте репродукцію картини Івана Жука "Григорій Сковорода". Уявіть, що ви повернулися в минуле й зустрілися з мандрівним філософом. Про що ви йому розповіли б? Запишіть вашу розмову у вигляді діалогу. Назвіть неповні речення. Чи можна побу дувати діалог без них?
|
|
|
|
|
|
|
Мудрість народна
|
|
|
|
|
|
|
195. І. Прочитайте. Що треба зробити, щоб відновити прислів'я і приказки? Утворіть із поданих речень неповні й запишіть їх. Доведіть, що їх зміст сприймається за контекстом.
1. Бджола жалить жалом, а людина жалить словом. 2. Вовка ноги годують, а мисливця ноги рятують. 3. Повний колос до землі гнеться, а порожній колос догори пнеться. 4. Один розум добре, а два розуми краще. 5. Пташка красна своїм пір'ям, а людина красна своїм знанням.
II. З'ясуйте правила вживання тире в неповних реченнях (див. с. 135).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|