|
20. І. Прочитайте текст. Визначте тип мовлення. Що відбиває заголовок — тему чи основну думку висловлювання? Як ви розумієте виділене словосполучення?
ЦВІТ СЛОВА НАРОДНОГО
Класична українська література, починаючи від Шевченка чи навіть ще й від Котляревського, показала нам приклад того, як треба ставитися до народної мови, цього ясного і справді цілющого для художника джерела. Гоголь, захоплено відкриваючи красу фольклору, колись висловив думку: «Саме народні пісні, може, навіть більше, ніж праці історико-документальні, виповідають нам справжню, не поверхову історію народу, розвиток його моралі, психології, глибинні процеси духовного життя».
Коли йдеться про майстерність письменника, про його професійну підготовленість до нелегкої й відповідальної творчої праці, коли хочемо визначити справжність таланту, що йде в літературу, то неодмінною ознакою тут буде, мабуть, саме це: вміння душею сприймати й відчувати народне слово, його інтонаційні відтінки, всю його багатобарвність, розмаїття, красу, часом глибоко приховану... (О. Гончар).
II. Знайдіть у тексті речення, що відповідало б поданій схемі. Випишіть його і поясніть розділові знаки. Що зміниться, якщо переставити слова автора і пряму мову? Аргументуйте відповідь.
III. Зробіть морфологічний розбір слова починаючи.
|
|