Переглянути всі підручники
<< < 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>

 

    20. І. Прочитайте текст. Визначте тип мовлення. Що відбиває за­головок — тему чи основну думку висловлювання? Як ви розумієте виділене словосполучення? ЦВІТ СЛОВА НАРОДНОГО Класична українська література, починаючи від Шевченка чи навіть ще й від Котляревського, показала нам приклад того, як треба ставитися до народної мови, цього ясного і справді цілющо­го для художника джерела. Гоголь, захоплено відкриваючи кра­су фольклору, колись висловив думку: «Саме народні пісні, може, навіть більше, ніж праці історико-документальні, ви­повідають нам справжню, не поверхову історію народу, розвиток його моралі, психології, глибинні процеси духовного життя». Коли йдеться про майстерність письменника, про його про­фесійну підготовленість до нелегкої й відповідальної творчої праці, коли хочемо визначити справжність таланту, що йде в літературу, то неодмінною ознакою тут буде, мабуть, саме це: вміння душею сприймати й відчувати народне слово, його інто­наційні відтінки, всю його багатобарвність, розмаїття, красу, часом глибоко приховану... (О. Гончар). II. Знайдіть у тексті речення, що відповідало б поданій схемі. Випишіть його і поясніть розділові знаки. Що зміниться, якщо переставити слова автора і пряму мову? Аргументуйте відповідь. III. Зробіть морфологічний розбір слова починаючи.
Краса врятує світ
21. І. Пригадайте народну думу «Буря на Чорному морі», вивчену на уроці української літератури. Яким у ній зображено море? Роз­гляньте репродукцію картини Івана Айвазовського «Чорне море». Порівняйте море, описане в думі та зображене на картині. Як впливає образотворче мистецтво на сприйняття і розуміння задуму автора?

 

Переглянути всі підручники
<< < 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>
Hosted by uCoz