|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Об'єднайтесь у групи та опишіть картину «Чорне море», порівнюючи твір мистецтва і текст народної думи.
|
|
|
|
|
|
|
Мудрість народна
|
|
|
|
|
|
|
22.1. Прочитайте прислів'я і приказки. З'ясуйте їх зміст. У яких ситуаціях ви могли б почути або використати подані народні вислови?
1. Не подумавши, і кілочка не затешеш. 2. Знання красить, а незнання смішить.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Таке меле, що й купи не тримається. 4. Грамоті вчиться — завжди пригодиться. 5. Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що говориш. 6. Або розумне казати, або зовсім мовчати. 7. Хто своєї мови цурається, той сам себе стидається. 8. Від науки голова не болить.
II. Складіть і запишіть 4—5 речень з прямою мовою, використовуючи наведені прислів'я і приказки. Поясніть розділові знаки. Накресліть схеми речень.
III. Зробіть фонетичний розбір виділених слів.
|
|
|
|
|
|
23. І. Прочитайте виразно уривок із поезії Дмитра Білоуса. Знайдіть речення з фразеологізмом. З якою метою автор використав його? Які форми мовлення поєднано в тексті? З'ясуйте роль питальних речень. Схарактеризуйте останнє речення за метою висловлювання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|