|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПИТАЮТЬ ЧАСОМ ЖУРНАЛІСТИ
|
|
|
|
|
|
Питають часом журналісти, колеги з радіо й газет:
— Чи не могли б ви розповісти, як мислить, пишучи, поет? Як тему він бере сучасну, шукає творчого ключа?
І як вплива на творчість власну робота перекладача?
— Що ж, мушу брать бика за роги: нелегко щось своє утнуть.
Та все ж поета перемоги
тут більш чи менш одразу ждуть.
Бо серце, схоже на радара,
в секунду ловить безліч хвиль.
А вже як не стає зусиль,
кричиш: «Який же я нездара!..»
Д. Білоус
II. Проаналізуйте розділові знаки в діалозі. Пригадайте, як називаються висловлювання співрозмовників у діалогічному тексті.
III. З'ясуйте лексичне значення виділеного слова (у разі потреби зверніться до тлумачного словника). Запишіть із ним складне речення, використовуючи сполучники бо, щоб.
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
24. Уявіть себе редактором дитячого журналу «Клякса». Для створення замітки вам необхідно взяти інтерв'ю у восьмикласників про враження від переглянутого серіалу про життя підлітків. Складіть і запишіть діалог редактора з глядачем серіалу. Розпитайте про його особисте ставлення до героїв, про його думку щодо задуму режисера.
|
|
|
|
|
|
|
Видатні українці
|
|
|
|
|
|
|
25. І. Прочитайте текст із пропущеними розділовими знаками. Визначте стиль мовлення. Аргументуйте свою думку. Доберіть і запишіть ключові слова для розповіді про відому українську поетесу, її життєвий і творчий шлях.
Я бачив Лесю на літературному вечорі. Зібралось багато молоді. Лесю, що сиділа поруч з матір'ю, одразу впізнали. Леся серед нас, наша Леся... пішло по залу. Ларисо Петрівно, прочитайте нам що-небудь попросив набравшись хоробрості юнак у студентській формі. «Досвітні огні»! почулося.
І ось Леся на невеликій естраді. Молодь довго аплодує своїй улюбленій поетесі. Вона піднімає руку, немов хоче погасити цей шквал щирого захоплення і пошани. Настає тиша. Напружена тиша. І серед неї наростають слова, вони, мов снігова
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|