|
|
|
|
|
|
|
|
грізьба ніщо не помагало (М. Коцюбинський). 6. Усяке птаство як-от деркачів перепілок куликів курочок можна було викосити косою в траві (О. Довженко). 7. У нашому саду була розкішна флора жоржини й кропива любисток і ревень (Л. Костенко).
II. Зробіть синтаксичний розбір 2—3 речень (на вибір), використовуючи алгоритм на с. 156.
Подумайте і дайте відповіді
1. Що являють собою узагальнювальні слова?
2. Яку роль виконують узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами?
3. Яку синтаксичну роль виконують узагальнювальні слова?
4. Розкажіть про розділові знаки при узагальнювальних словах (перед однорідними членами речення, після них, а також у середині речення).
5. Поясніть розділові знаки в реченнях: Наближення зими у всьому серце чує: і в шелесті листів, і в вітрі, і в стежках (В.Сосюра); Дорога гула, ревла, стогнала — жила своїм буденним життям (М. Магера).
|
|
|
|
|
|
229. Розгляньте алгоритм на с. 156. Запам'ятайте порядок синтаксичного розбору простого ускладненого речення.
Зразок усного розбору
Досвідчена вчителька і словом, і увагою пригріла хлопчика (І. Цюпа).
Речення розповідне за метою висловлювання, за інтонацією неокличне, за будовою просте, двоскладне (підмет вчителька, присудок пригріла), повне, поширене. Ускладнене непоширеними однорідними членами словом, увагою, які відносяться до головного члена речення — присудка пригріла.
Однорідні члени речення, виражені іменниками, зв'язок — сполучниковий. У реченні однорідні члени виконують роль однорідних обставин способу дії (пригріла (як?) і словом, і увагою), між ними ставиться кома.
Зразок письмового розбору Досвідчена вчителька і_словом, і увагою пригріла хлопчика (І. Цюпа).
Розпов., неокл.; просте, двоскл., повне, пошир.; ускладн. однорідн. обставинами способу дії групи присудка пригріла.
|
|
|
|
|
|
|
|
|