Переглянути всі підручники
<< < 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 > >>

 

майстерність співу, Соломія всім серцем відчувала, що кожна людина в світі має творити щось вище, більше за себе. Досягши визнання у світі, Соломія Крушельницька, до речі, завжди і скрізь свято зберігала пам'ять про свою країну, про своїх близьких і рідних. Вона була завжди така прекрасна і проста у своїй красі, доброзичлива (За В. Рупетою). II. З'ясуйте, як слова як відомо, гадаю, до речі впливають на зміст тек­сту. Поміркуйте, чому їх виділено комами. Спробуйте їх опустити або замінити синонімічними, де це можливо. Про що свідчить мож­ливість заміни цих слів? Пригадайте вивчене в 5 класі про вставні слова. III. Прочитайте слова в рамці, дотримуючись правил орфоепії і назвіть у них орфограми. Якими членами речення є ці слова в тексті? Яким зв'язком вони поєднані?
Комунікативний практикум
IV. Розгляньте фотоілюстрацію до тексту. Уявіть себе екскурсово­дом будинку-музею Соломії Крушельницької. Опишіть зовнішність видатної співачки. Оцінку зображуваного висловіть за допомогою вставних слів (див. таблицю на с. 174—175).
Мовознавче дослідження
248.1. Спишіть речення. Підкресліть вставні слова. Визначте, які з перелічених значень вони передають: а) упевненість; б) невпевненість; в) джерело повідомлення (кому належить висловлена думка). 1. Велика осіння тиша огортала їх і, здається, в спромозі була заворожити їхні очі (Є. Гуцало). 2. В народній медицині, очевидно, не було помітніших ліків од застуди, ніж калиновий чай (В. Скуратівський). 3.1, звісно, це була чистісінька випад­ковість, що Тоні з Віталиком випало гнати один рядок (О. Гон­чар). 4. В калині, кажуть, материна любов і мудрість (В. Ску­ратівський). 5. Видно, борсук знав, коли достигають плоди, і зараз не навідувався до яблунь і кислиць (М. Стельмах). 6. Чи, може, в цьому якраз і є сила людини, її дар, може, без цього не знала б вона виходу ні в небо, ні в океан і ніколи нічого не відкрила б? (О. Гончар).
Гнати один рядок —працювати в полі удвох на одній ділянці. II. Знайдіть речення з однорідними членами і з'ясуйте, яку роль вони виконують у реченні. III. Розберіть як частину мови виділене слово.

 

Переглянути всі підручники
<< < 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 > >>
Hosted by uCoz