|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
майстерність співу, Соломія всім серцем відчувала, що кожна людина в світі має творити щось вище, більше за себе.
Досягши визнання у світі, Соломія Крушельницька, до речі, завжди і скрізь свято зберігала пам'ять про свою країну, про своїх близьких і рідних. Вона була завжди така прекрасна і проста у своїй красі, доброзичлива (За В. Рупетою).
II. З'ясуйте, як слова як відомо, гадаю, до речі впливають на зміст тексту. Поміркуйте, чому їх виділено комами. Спробуйте їх опустити або замінити синонімічними, де це можливо. Про що свідчить можливість заміни цих слів? Пригадайте вивчене в 5 класі про вставні слова.
III. Прочитайте слова в рамці, дотримуючись правил орфоепії і назвіть у них орфограми. Якими членами речення є ці слова в тексті? Яким зв'язком вони поєднані?
|
|
|
|
|
|
|
Комунікативний практикум
|
|
|
|
|
|
|
IV. Розгляньте фотоілюстрацію до тексту. Уявіть себе екскурсоводом будинку-музею Соломії Крушельницької. Опишіть зовнішність
видатної співачки. Оцінку зображуваного висловіть за допомогою
вставних слів (див. таблицю на с. 174—175).
|
|
|
|
|
|
|
Мовознавче дослідження
|
|
|
|
|
|
|
248.1. Спишіть речення. Підкресліть вставні слова. Визначте, які з перелічених значень вони передають: а) упевненість; б) невпевненість; в) джерело повідомлення (кому належить висловлена думка).
1. Велика осіння тиша огортала їх і, здається, в спромозі була заворожити їхні очі (Є. Гуцало). 2. В народній медицині, очевидно, не було помітніших ліків од застуди, ніж калиновий чай (В. Скуратівський). 3.1, звісно, це була чистісінька випадковість, що Тоні з Віталиком випало гнати один рядок (О. Гончар). 4. В калині, кажуть, материна любов і мудрість (В. Скуратівський). 5. Видно, борсук знав, коли достигають плоди, і зараз не навідувався до яблунь і кислиць (М. Стельмах). 6. Чи, може, в цьому якраз і є сила людини, її дар, може, без цього не знала б вона виходу ні в небо, ні в океан і ніколи нічого не відкрила б? (О. Гончар).
|
|
|
|
|
|
Гнати один рядок —працювати в полі удвох на одній ділянці.
II. Знайдіть речення з однорідними членами і з'ясуйте, яку роль вони виконують у реченні.
III. Розберіть як частину мови виділене слово.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|