|
249. І. Прочитайте текст мовчки. З'ясуйте його тему. Яким типом мовлення скористався автор? Свою думку аргументуйте. Доберіть заголовок і перекажіть текст.
Микола Лисенко, на думку дослідників, походив зі старовинного козацького роду.
Займатися музикою Микола почав із п'яти років і виявив неабиякі здібності. Працював із великою наполегливістю і швидко опановував техніку гри на фортепіано. Наприклад, годинами підбирав різні мелодії на роялі. Всі були здивовані його чудовою музичною пам'яттю і смаком. Дорослих вражало, з якою музикальністю і технічною легкістю виконував Микола фортепіанні п'єси, безперечно, складні для його віку.
Лисенко був здібний до науки взагалі. Гімназію він закінчив зі срібною медаллю. Був, зокрема, успішним випускником Лейпцизької консерваторії.
З-під пера композитора вийшло безліч музичних творів — від мініатюр до опер. Так, він поклав на музику понад дев'яносто поезій із «Кобзаря» Тараса Шевченка. Микола Лисенко уславив себе і як піаніст світового рівня, диригент, організатор професійних хорових колективів, яких, до речі, на той час не було.
Він був і є гордістю України (За Л. Архимович).
II. Поясніть різницю в значенні слів, що в рамці. Складіть із ними речення (усно).
III. З'ясуйте, чи є вставним виділене в тексті слово (див. с. 178).
|
|