Переглянути всі підручники
<< < 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 > >>

 

252. Гра «Хто більше?». Складіть діалог так, щоб репліками- відповідями були вставні слова.
Комунікативний практикум
253. Уявіть ситуацію. У школі оголошено конкурс на кращу гумо­ реску. Вам доручили від імені учнів класу скласти її. Яку тему ви обрали б? Напишіть текст гуморески, увівши вставні слова.
Мовознавче дослідження
254. І. Прочитайте речення. Порівняйте роль виділених слів у реченнях і з'ясуйте, де вони є членами речення, а де вставними словами. Свою думку аргументуйте (див. с. 177—178). 1. Стало зовсім видно (Іван Ле). 2. Володя, видно, перевіряв мої кавалерійські здібності (П. Вершигора). 3. На щастя, поже­жу погасили швидко (Яків Ваш). 4. Відчиняли люди широко ворота, поливали на щастя дорогу (І. Цюпа). 5. Мені здається, що жила я завжди (Леся Українка). 6. Здається, ти й позаторік тут був. Та капості мені робив (Л. Глібов). 7. Зима викида білі стяги, але не здається вона (М. Масло). 8. Все одно наша прав­да зверху (Ю. Яновський). 9. Правда, з того часу втекло вже чимало води (Ю. Збанацький). II. Визначте, до якої групи за значенням відносяться виділені вами вставні слова (див. таблицю на с. 174—175). III. З'ясуйте, до якого слова в реченні відносяться вставні слова. IV. Зробіть морфологічний розбір слова перевіряв.
Із секретів ситаксису Вставні слова слід відрізняти від однозвучних із ними слів — членів речення. Порівняйте: Ягня, здається, весели­ лось...
(Т. Шевченко) — вставне слово; Мені осіння ніч ко­ роткою здається (Леся Українка) — член речення.
Слово-диво
255. І. Складіть по 2 речення так, щоб подані слова були: а) встав­ ними; б) членами речення. Зауважте, на диво, правда, безперечно, напевно, так, (по)моєму. II. Підкресліть граматичну основу речень. 256. І. Прочитайте, уводячи в речення замість пропусків вставні слова з довідки. Як звали героя повісті, з якої взято уривок? Додому я не йшов, а летів, бо ... міг похвалитися, що мама од­разу має школяра не першої, а другої групи. ... треба було збіга­ти в ліс — нарвати ягід бузини, щоб назавтра було чорнило.

 

Переглянути всі підручники
<< < 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 > >>
Hosted by uCoz